© 2024 solvo B.V.

Heftige steken na vrijen

wie kan me helpen..ik weet niet wat ik heb maar ik heb soms pijn tijdens het vrijen ..net alsof er ergens tegenaan gestoten wordt en soms wordt het na het vrijen heftiger ...zo heftig dat het voelt als messteken onder in de buik die uitstraald naar boven en naar mijn rug waardoor ik heel erg ga transpireren en tegen flauwvallen aan zit . Ga enorm zweten en zelfs praten is teveel. Ik kan dan nog maar in 1 en dezelfde houding blijven liggen ...duurd ong een half uur.De pijn is onbeschrijfelijk.Wie kent dit? Ik zit zelf aan cystes of vleesboom te denken.Ik heb pas een test laten doen op chlamidia etc. maar dat was allemaal goed.


Laat ik beginnen met te zeggen, dat je hoe dan ook even langs de huisarts moet. Waarschijnlijk zit een verwijzing naar de gynaecoloog er ook wel in, maar dat valt nog te bezien. Bij pijn bij het vrijen, moet je allereerst goed onderscheid maken tussen oppervlakkige pijn (bij binnenkomen) en diepe (spreekt voor zich) pijn. Vervolgens is het ook van belang te weten, of er ook buiten het vrijen om pijn bestaat (bv in de vorm van buikpijn). Ook moet je weten of je bloed verliest tijdens het vrijen of tussen menstruaties in. Wat betreft het zweten en gevoel van flauwvallen, dat komt waarschijnlijk als reactie op de pijn. Mogelijke (!) klachten chlamydia: bloedverlies tijdens vrijen, vage onderbuiksklachten, pijn bij plassen. Ik denk absoluut niet aan een vleesboom of een cyste. Een cyste geeft over het algemeen niet echt klachten. Een vleesboom (of meestal meerdere vleesbomen) is aanwezig in de spierwand van de baarmoeder. De klachten die je beschrijft zijn niet de klachten van een vleesboom. Klachten daarvan zijn voornamelijk veel bloedverlies: lange, hevige menstruaties, tussentijds bloedverlies, veel stolsels. Maar nogmaals: even langs huisarts.

label.Geplaatst op 2003-12-24 09:37:29

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren