© 2024 solvo B.V.

HELP?

Beste lezers, Na 2 jaar relatie met mijn huidige vriend (nu 7 jaar samen) kreeg ik pijn bij het vrijen. Het ging niet meer. Om een lang verhaal kort te houden: --> 2x huisarts --> 2x schimmelinfectiecremes en pillen --> zelf zoeken op internet: vocale vulvitis? --> huisarts? --> ziekenhuis gynaecologie --> seksuologie AMC --> 3 jaar later nog steeds pijn --> ook na half jaar verbod gemeenschap + 1 jaar fysiotherapie voor bekkenbodemtherpie... Moedeloos word ik ervan. Helemaal nadat ik van het weekeinde eindelijk weer eens gemeenschap had met mijn vriend: nog steeds diezelfde scherpe en snijdende pijn aan het begin van mijn vagina (de ingang). Ik was echt opgewonden en vochtig genoeg en nog pijn! |Ik heb het idee alsof de huid daar heel erg gevoelig en dun is dat deze bij het minst geringste open is. Toch, het bloedde niet. Het plassen hierna deed pijn en 3 dagen later nog licht gevoelig bij aanraking. Ik heb de huid eens goed bekeken en wat zagen mijn vriend en ik toen: bij de ingang, precies waar het pijn doet kleine sneetjes, soort schrale wondjes! Terwijl ik vochtig genoeg was en wij heel rustig aan deden. Het punt is dat ik nu zoiets heb van na ongeveer 4 jaar psycho- en bekkenbodemtherapie mag er toch wel iets verbeteren? Maar dat gebeurt niet. Ik denk nu, ben ik misschien al die tijd verkeerd behandeld. Want die wondjes/ huid is toch vreemd. Was er maar een bepaalde creme die de huid zo kon beter maken... Wie komt dit bekend voor en kan mij wat adviezen geven? Misschien ga ik wel verder zoeken op het alternatieve gebied. Alvast hartstikke bedankt voor reactie!


wat rot voor je dat je alles al hebt geprobeerd en dat niks je helpt. na mijn bevalling heb ik ook steeds last gehad van scheurtjes en pijn,ik ben toen kamillosanzalf en calendulanzalf gaan gebruiken en dit hielp bij mij heel erg goed.ik heb er bijna nooit meer last van. van de kammilosan heb je ook druppels die je in het water kan doen.(weet niet of je een bad heb)maar zou dit in combinatie met de zalf eens proberen.door te weken in een bad met kammilosan wordt de huid zachter en soepeler.dit voorkomt zo dat je huid gaat scheuren.het is het proberen waard.ik hoop dat je er baat bij heb.je moet alleen niet denken dat het na 1 of twee keer smeren helpt veel succes ermee!!!

label.Geplaatst op 2003-08-13 11:13:05


Hardstikke bedankt voor je tip! Ik ga het proberen.

label.Geplaatst op 2003-08-15 10:21:39


graag gedaan,ik hoop dat je er baat bij heb. groetjes gwennie

label.Geplaatst op 2003-08-15 11:09:23


ik heb precies het zelfde..ik heb nu een candida dieet..ik heb al meerdere verhalen gelezen en het begint toch iedere keer met die schimmelinfectie..daardoor is je hele zuurgraad in je vulva verstoord! Ook gebruik ik de candula creme..maar die werkt tot nu toe alleen maar wat verzachtend..er moeten nog meer crems zijn maar dan moet je even op internet zoeken! groetjes

label.Geplaatst op 2005-10-27 15:01:54

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren