© 2024 solvo B.V.

Help

Ik ben erg bang...bij een onderzoek met speculum was ik erg bang en spartelde erg...toen hebben ze mijn benden uit elkaar vastgebonden omdat dat onderzoek erg belangrijk was...ze gaven me ook een ERG pijnlijke prik in mijn vagina dat was geen verdoving...en door die speculum gaven ze me ook iets kouds...ik heb erg gegild want het deed pijn...ze gingen ook met een slang in mijn vagina dat deed pijn...er kwamen 2 prikken en ik heb erg gegild er was wel een vrouw die me probeerde gerust te stellen maar ik kon me benen niet bij elkaar doet wat hebben ze gedaan. Ik moet de herhaling over 2maanden ondergaan en een extra uitsrijk laten maken(ook al ben ik geen 30) wat voel je daar bij ik ben nl bang voor de speculum dus wat voel je daarbij en wat was dit onderzoek.


Je kunt aan je huisarts of de gynaecoloog vragen wat er precies gaat gebeuren voordat je een onderzoek krijgt. als je van tevoren weet wat er gaat gebeuren en waarom ben je vast een stuk rustiger. Je hebt recht op informatie over de onderzoeken die je moet krijgen. Veel succes ermee!!!

label.Geplaatst op 2003-03-30 21:45:25


Hoi Asja, Ik heb heel veel onderzoeken gehad, maar ik zou niet weten wat dit voor onderzoek was. Is dit onderzoek gedaan door je huisarts? Of door een gynaecoloog. ls dit door de laatste is gedaan zijn er dan ook gelijk rontgenfoto's gemaakt. Want het lijkt een beetje op een HSG onderzoek. Vanwege die slang en die koude vleoisteof...Maar prikken horen daar niet bij. Misschien voelde dat wel zo. Ik zou het na vragen als ik jou was. Groetjes en sterkte van Rolanda http://www.stilverlangen.com

label.Geplaatst op 2003-04-01 09:44:26


door de gyneacoloog

label.Geplaatst op 2003-04-01 11:43:30


Ten eerste vind ik het vreemd dat je niet weet wat voor onderzoek je hebt ondergaan en waarom. Ten tweede is het zo dat je veel pijn ervaart als je erg gespannen bent. Vraag voor de volgende keer aan je huisarts b.v. Oxacepam. Dit is een kalmeringsmiddel. Dan ga je veel meer ontspannen naar zo'n onderzoek toe. Succes

label.Geplaatst op 2003-03-31 12:31:17


Hoi Asja, Nou dan zie ik maar 1 oplossing om er achter te komen en dat is dus bellen met je gyn, of assistent. daar zijn ze voor. We kunnen hier alleen maar op gokken war dit is geweest. Laat je het nog horen als je weet wat het is geweest?? groetjes Rolanda Stichting Stil Verlangen

label.Geplaatst op 2003-04-02 13:02:43


Het was een grondig onderzoek van mijn baarmoeder, baarmoederhals, en vagina...alleen dat pijnlijke herkende ze niet. Groetjes asja

label.Geplaatst op 2003-04-16 07:44:32

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren