© 2024 solvo B.V.

HelpPp??

Ik heb een oproep gekregen voor een uitstrijkje. Het is mijn eerste uitstrijkje maar ik ben best wel bang ik heb op internet gekeken naar hoe zoiets gaat. Ik heb wel 1 keer een ander gyneacologisch onderzoek gehad MET speculum en dit deed erg pijn. Ik voelde ook 2 prikken de dokter zei dat dit verdovingen waren maar het hele gebeuren erna deed ook pijn. Ik wil geen uitstrijkje laten maken want ik ben erg bang en ook voor een speculum. wie wil vertellen wat er PERCIES gebeurd.


Een uitstrijkje hoeft helemaal niet pijnlijk te zijn. Probeer je zo goed mogelijk te ontspannen. Zeg ook tegen je arts dat je gespannen bent! Er wordt een speculum ingebracht en met een wattenstaafje wat weefsel/slijm uit je baarmoeder gehaald. Hier voel je nauwelijks iets van. En je krijgt zeker geen verdovingsprikjes. Wild west verhalen zijn dat. Een uitstrijkje is een routine onderzoek welke zelfs door de assistente van een huisarts gedaan mag worden!

label.Geplaatst op 2003-06-07 14:34:19


hoi ellyy ik ben net vanmiddag bij de dokter geweest voor een uitstrijkje en ik moet je zeggen dat het geen pijn deed het enige wat je voelt(geen pijn) is dat ze de eendenbek in brengen en een heel licht geirriteerd gevoel als ze de cellen van je baarmoedermond schrapen. Het is zo gebeurd. heel veel sterkte.

label.Geplaatst op 2003-06-19 19:23:37


Bij mij deed het echt heel erg pijn??

label.Geplaatst op 2003-07-10 18:00:44


Voel je wel wat???

label.Geplaatst op 2003-06-08 13:41:09


als het goed gedaan wordt voel je weinig en ZEKER geen pijn

label.Geplaatst op 2003-06-08 15:08:30


Maar voel je wel wat??

label.Geplaatst op 2003-06-08 15:49:11


Wat je zou moeten voelen is gelijk aan het gevoel als je met een wattestaafje langs de binnenkant van je wang gaat. Alleen het idee dat dat in je vagina gaat gebeuren kan spanning geven en in jou geval angst. Probeer zo veel mogelijk te ontspannen en geef aan de arts aan dat je erg gespannen bent. Als het je meer op je gemak stelt kun je ook gerust om een vrouwelijke arts vragen. Wordt het uitstrijkje bij je huisarts gedaan vraag dan van te voren dat er wat meer tijd voor uitgetrokken kan worden zodat hij of zij goed uit kan leggen wat er gaat gebeuren.Het is sneller gebeurt dan je denkt.

label.Geplaatst op 2003-06-10 17:20:53

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren