© 2024 solvo B.V.

Hystereoscopie het deed pijn...(bij anderen ook??)

Ik heb de hystereoscopie ondergaan en het deed erge pijn. Ik vind het erg jammer dat niemand reageerde. De artsen hebben wel uitgelegd wat ze gingen doen onder de behandeling maar de behandling(en) deden pijn dus ik luisterde niet echt. andere mensen die een hystereoscopie hebben ondergaan reageer alstublieft op dit bericht en zeg wat u voelde?


om eerlijk te zijn weet ik niet precies hoe het in z'n werk gaat en of het pijn doet of niet ik wens je in ieder geval sterkte en hoop dat je nog reaktie krijgt van iemand die het wel weet ,groetjes

label.Geplaatst op 2003-02-05 00:51:39


Als het onderzoek onder plaatselijke verdoving of zonder verdoving gebeurt, neemt u plaats op een onderzoekstoel met uw benen in beensteunen. De gynaecoloog doet meestal eerst een inwendig onderzoek met twee vingers in de schede en een hand op de buik om de grootte en de stand van de baarmoeder te beoordelen. Daarna wordt een speculum (spreider) in de schede gebracht. De baarmoedermond wordt zichtbaar en kan met een tangetje vastgepakt worden. Vaak wordt met een dun naaldje op een paar plaatsen in de baarmoederhals plaatselijke verdoving aangebracht. U voelt dit nauwelijks. Vervolgens rekt de gynaecoloog zo nodig de binnenkant van de baarmoederhals op. Dit geeft soms weeën-achtige pijn. Daarna wordt de kijkbuis in de baarmoederholte gebracht. Om de voor- en achterwand van de baarmoeder, die tegen elkaar aanliggen, goed te kunnen zien, brengt de arts via de hysteroscoop vloeistof in de baarmoederholte. Deze zet hierdoor uit, wat de menstruatie-achtige pijn veroorzaakt. Het hele onderzoek duurt ongeveer een kwartier, bij kleine ingrepen kan het wat langer duren. Groetjes Rolanda

label.Geplaatst op 2003-04-03 10:17:17


Verdoving???? Heb ik niet gehad!!!!Ik heb nog nooit zoveel pijn gevoeld ik viel er bijna flauw van en moest bijna overgeven, was spierwit nog een uur daarna!!!!! Inderdaad de hele dag mij zwaar ongesteld gevoeld!!

label.Geplaatst op 2003-08-29 21:56:07

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren