© 2024 solvo B.V.

Hysteroscopie/vleesbomen

Naar aanleiding van een laag HB (3,9) door extreme menstruatie werd ik door gestuurd naar de gynaecoloog om te kijken of er een oorzaak is. Bij de gynaecoloog kreeg ik een inwendige echo en bleken er 2 vleesboompjes te zitten. Nu krijg ik een Hysteroscopie om verder inwendig te kijken, heeft iemand hier ervaring mee? En in geval van verwijdering van de vleesbooompjes hoe groot is de kans dat je dit weer krijgt? (het zit in de familie) graag lees ik jullie ervaringen hierover thanx!


Hoi, ook ik krijg volgende maand een histroscopie en was benieuwd of jij inmiddels al geholpen bent en wat de ervaring was. Ik zag dat je geen andere reacties nog had dus hoop eigenlijk dat jij misschien wat meer kan melden. En als jijzelf ook nog moet wens ik je bij deze sterkte en anders hoor ik graag je ervaring. Groetjes gerardina

label.Geplaatst op 2009-03-31 14:24:05


hoi gerardina, ik heb donderdag de hysteroscopie. ik weet nu dus nog niet hoe en wat maar de hysteroscopie op zich zelf schijnt mee te vallen. gaan ze bij jou wat weghalen of alleen kijken? bij mij als het goed is alleen kijken.

label.Geplaatst op 2009-03-31 18:18:12


Hoi, fijn dat je snel reageert i.v.m. spanning pff. Ze gaan in principe alleen kijken naar aanleiding van hevig en onregelmatig bloeden, en als er een poliep ofzo is en het is mogelijk halen ze het meteen weg, dus misschien spanning voor niks, moet pas in mei. Maar bij jou ook alleen kijken? ik dacht dat je vleesboom had, doen ze daar dan niks mee, en hoe hevig zijn jouw menstruaties (als ik vragen mag)In ieder geval vast veel sterkte voor donderdag en laat nog wat van je horen (als je wil) groetjes gerardina

label.Geplaatst op 2009-03-31 20:40:45


Hoi gerardine, Ik heb bij de gynaecoloog eerst een inwendige echo gehad de vorige keer en daarom zag hij de vleesbomen. nu krij ik een hys om te kijken of er meer zit en hoe het zit met de hys kan hij beter en verder achter in kijken. Mijn menstruaties (dan praat ik over ongeveer 5 maanden) begonnen elke keer heel normaal, ik was ook gewoon regelmatig zoals het hoort ongesteld alleen dan de dag dat ik normaal mijn laatste dag zou hebben werd het heel erg, ik gebruikte tampons en nachtmaandverband en ik moest om het uur of om het half uur op zijn ergst naar het tiolet. een van de eerste keren heb ik tussendoor een bloeding gehad als ik die maand alles bij elkaar op telde was ik bijna 3 weken ongesteld de rest 1,5 a 2. hierdoor is mijn HB zo erg gedaald en kwam ik bij de huisarts. (ik kreeg staalpillen cyklo huppeldepup voor de bloedingen en een andere pil) Had jij ook een laag Hb of ben jij ivm de bloedingen naar de huisarts gegaan of naar de gynaecoloog? En mag ik vragen hoe oud je bent en of je de pil slikt(en welke)? Mijn gyn. begon namelijk ook over een spiraaltje maar daar wil ik niet aan als de pil dan gewoon word afgeraden in dit geval dan stop ik liever gelijk. Op een ander forum (flair) had ik mijn berichtje er ook op gezet en iemand die een hysteroscopie heeft gehad dat het alleen een beetje vervelend voelde en dat ze daarvoor wel pijnstiller aanraade, heb jij een roesje? of ook zetpillen als pijstilling? Verder vond zij het wel mee vallen. groetjes Louise

label.Geplaatst op 2009-04-01 07:26:34


Hoi, hier ben ik weer, ik ben bijna 46 en heb als pil de Micrognon gebruikt (maar gestopt in dec.2007 n.a.l.v. tussentijdse bloedingen en hevige menstruaties) Bleek vleesboom en poliep, zijn toen operatief verwijderd, dacht van de klachten af te zijn maar helaas niet. Het was in het begin wel wat minder, maar werd in loop van het jaar weer erger en onregelmatiger (dus mss overgang). Dus ben dit keer meteen naar gyn. gegaan (om het kwartier verschonen 1 a 2 dagen en totaal 2 weken menstruatie)Misschien is de vleesboom of poliep terug, vandaar meteen hystroscopie brrrr. Ik krijg trouwens geen roesje ofzo alleen naproxen tegen de ergste kramp zeggen ze (eventueel verdoven ze de baarmoedermond??) ik vind het allemaal maar niks hoor.. Bij grotere ingreep(wat is groot dit vind ik al naar genoeg hihi) ga je wel met ruggenprik of narcose.

label.Geplaatst op 2009-04-01 11:24:10


Hoi nog even, ik kon de reactie op flair niet vinden, wel iets erover bij een site voor overgang, en de enen heeft meer last dan de ander begreep ik. En hoe oud ben jij eigenlijk en heb je kinderen? En nogmaals sterkte voor morgen he(jij heb zetpillen gehad begreep ik, weet je de naam) O ja en nog iets die Cyclakopron kreeg ik voor het minderen van de bloedingen jij voor IJzer? of toch iets anders? Beetje warrig mailtje maar hoop dat je het begrijpt Groetjes.

label.Geplaatst op 2009-04-01 11:50:15


Hoi hoi die cyklo was tegen de bloedingen. Ik ben trouwens 27 (bijna 28) ik heb nog geen kinderen, ik wil ook morgen graag weten hoe snel de vleesbomen terug kunnen komen ALS ze ze weg gaan halen of als ik medicijnen ervoor krijg, en hoe groot de invloed van de pil erop is want ik wil geen spiraaltje en als de pil van invloed is gaan mijn echt genoot ik ik nu al overwegen t estoppen met de pil en niet over 2 of 3 jaar.(ik had stederil zelfde als microginon 30, nu heb ik de microg. 50) De zetpillen die ik krijg: diclofenac. als ik morgen puf heb schrijf ik morgen hoe het is geweest! groetjes

label.Geplaatst op 2009-04-01 19:56:38


hoi hoi, nou het is achter de rug, wat zal ik eens zeggen,.... dat ze gaan kijken daar merk je echt niks van voel je bijna minder van dan van inwendige echo, bij mij ging hij met een knijppertje naar binnen en pakte wat weefsel om te kijken of hij het zo weg kon halen. eerst voelde ik daar niet veel van maar de vlgende wel. weet niet of je de klachten buik en rug pijn van menstruatie wel eens hebt? Ik heb eigenlijk nooit klachten en als ik al last heb van menstruatie dan hoef ik geen parcetamol of zo nu heb ik dus voor mijn doen extreem buik pijn en rug pijn voel mijn buik gewoon af en toe trekken. maar dat zal per persoon verschillen omdat de een meer gewent is qua pijn daar dan de ander en ik denk ook wel dat het nog erger kan kwa pijn dus zal het ongetwijfeld wel mee vallen. snap je me nog? ze gaan mijn baarmoeder nu operatief schoonmaken trouwens groetjes

label.Geplaatst op 2009-04-02 12:07:06


Hoi, fijn voor je dat dit vast achter de rug is (ik wou dat ik dat ok kon zeggen maar nog ff wachten). En het operatief schoonmaken heb ik al eens gehad, zag daar ook heel erg tegenop maar de operatie voel je dus niet (narcose he) en daarna heb je wat zeurderig gevoel in je buik en wat bloedverlies (soms). En daarom zie ik hier dus wel tegenop omdat je niet onder narcose bent terwijl ze daar bezig zijn (en ik ben nogal gevoelig uitgevallen aan mijn baarmoeder, zels met uitstrijkje) neem wel pijnstiller maar toch brrr. Nou ja afwachten maar, weet je al wanneer je moet voor de operatie, laat nog eens van je horen als je wil. groetjes gerardina

label.Geplaatst op 2009-04-02 12:44:30


hoi, operatie zal ergens begin mei zijn, 17april anestesist of hoe ze het ook noemen dan dan als mijn gyneacoloog beschibaar is dagopname voor schoonmaken. opzich het onderzoek vandaag zelf voel je niet echt ik voelde pas wat toen hij aan het weefsel ging trekken met de knijper :S eb daardoor had hij ook zoiets van nou toch maar onder narcose dit weghalen. ik zal nog wel een berichtje achterlaten rond die tijd laat jij ook weten hoe en wat? groetjes

label.Geplaatst op 2009-04-02 12:51:59


Hallo, ik moet 12 mei voor histroscopie en echo, dus voorlopig nog even wachten, en verder horen we nog, nou tot de volgende keer als een van ons meer weet of wil weten, groetjes en hopend op goede (pijnloos) en snel herstel, zodat we weer verder kunnen. Tot horens

label.Geplaatst op 2009-04-03 10:58:23


Hi Wizzie hier ben ik weer, ik had zo'n last van de bloedingen dat ik eerder kon komen, ben nu net thuis en vond de ingreep toch wel pijnlijk, zeker omdat het slangetje voor de vloeistof 3 keer opnieuw moest, lig nu in mijn bedje even bijkomen. Er was een klein myoom zichtbaar, en eicellen die door de overgang niet goed werden afgestoten ofzo. Ik word 22 april gecurriteerd en ze willen mss een myrenaspiraal plaatsen om het hevige bloeden wat tegen te gaan (denk ik nog even over na, vlgs gyn nu beste oplossing en hoeft ook niet zo heel lang te blijven zitten omdat ik toch al in de overgang zit). Nou tot horens ik ga nu ff bijkomen, sterkte en ik hoor je nog.

label.Geplaatst op 2009-04-14 13:13:11


hoi, vervelend zeg dat dat slangetje overnieuw moest. kan me voorstellen dat dat niet lekker voelde. wat ze bij mij gaan doen is volgens mij ook een curettage, de hele baarmoeder schoonmaken. als het zo blijft wordt mijn opname datum 20 mei. Nou ik wens je heel veel sterkte ook voor straks en lezen we elkaar nog? groetjes louise

label.Geplaatst op 2009-04-14 19:19:29


Hoi, dank je voor je berichtje, en zoals je las ben ik al 22 april aan de beurt,ben best zenuwachtig maar zo gaat het ook niet, ik hoop dat ik van de week nog een beetje slaap (ik ben nogal bang uitgevallen en vind dan moeilijk afleiding, aard van het beestje maar had het liever anders, die zenuwen erbij werken niet goed op mezelf en omgeving). Ik zal je zeker na afloop laten weten hoe het gaat en hoop dat we er allebei positief uitkomen met zo min mogelijk (liever geen hihi)pijn en toestanden. Nou tot horens dan maar weer.

label.Geplaatst op 2009-04-15 09:52:24


Hi, ik zou je even laten weten hoe het ging, ik ben nu net thuis en ga zo even slapen maar dacht nog even mijn belofte nakomen. Ik moest me om 9.30 melden maar werd pas om 14.15 geholpen, het infuus hebben ze 3 keer over moeten doen en dat was behoorlijk pijnlijk. Daarna hebben ze de hystroscopie en curritage gedaan, het spiraal kon niet, omdat ze niet goed door mijn baarmoedermond konden en die moesten oprekken en dan blijft het spiraal niet zitten. Plus dat ze weefsel hebben weggehaalt en daar de uitslag van willen weten (ik had geen poliepen ofzo, maar een erg verdikte baarmoederwand, dus ze gaan nu kijken hoe dat kan)Ik kon na operatie zelf naar wc om te plassen en kreeg beschuitje en thee. De pijn van de ingreep is te doen(beetje kramp en gevoel van steen onder in je buik) met wat paracetamol en rust (ben net terug dus weet niet hoe straks). Ik ga nu 2 weken wachten op uitslag en dan hoor je me wel weer. Sterkte voor als jij moet.

label.Geplaatst op 2009-04-22 20:42:52


hoi hoi het viel dus opzich mee, vreemd dat het spiraaltje niet kon. maar goed dat ze gelijk alls gaan onderzoeken want wie weet ben je straks misschien beter af zonder baarmoeder?heb je daar al over na gedacht? zoals het er nu uit ziet hoef ik pas 20 mei maar heb nog geen bevestiging hoop snel wat te horen er over ben al weel bij de anaethesist geweest. heb nu elk dag wat bloed verlies (slik de pil al door sinds 27februari en het is een stevige pil microgynon 50) dara ben ik minder blij mee maar naar men zegt kan dit spotting zijn ?! Hoe gaat het nu? nog steeds niet al te veel last? hopelijk valt het allemaal mee en is er bij de uitlsag ook niks ernstigs! sterkte liefs

label.Geplaatst op 2009-04-23 07:50:46


Hi, heb alleen nog zwaar en kramperig gevoel in buik en beetje last van mijn rug, maar met rust en paracetamol te doen, en beetje branderig met plassen. Verder hoop ik zeker op een goede uitslag (over 2 weken en dan na 6 weken terugkomen bij gyn.) Dus als ze het infuus meteen goed doen, is het best te doen als je maar naar je lichaam luisterd en niet teveel meteen wil doen.Ik zelf vond op het infuus na dit minder pijnlijk, ook al duurt dit wel wat langer) Nou sterkte en tot horens

label.Geplaatst op 2009-04-23 13:41:57


Hi, hier ben ik weer, de uitslag was dus goed en alles zag er goed uit vlg. gyn. Het zijn volgens gyn. hormonale problemen, die steeds voor die ellendige bloedingen zorgt (dus toch beginnende overgang). Moet nu gewoon weer afwachten hoe het verder gaat of hormonen nemen (even niet). Heb jij al wat gehoord het was toch rond 20 mei???, laat je het even weten en sterkte in ieder geval.

label.Geplaatst op 2009-05-19 21:40:36


hoi hoi, morgen gaat het gebeuren bij mij, rond kwart voor 1 moet ik in het ZH zijn en rond half 3 wordt ik geholpen. dus ik ben nog niks verder. balen zeg dat het waarschijnlijk de overgang is die bij jou de problemen veroorzaakt gaan ze nou voor ene oplossing kijken? je hoort later hoe het mij is vergaan! lieve groet louise

label.Geplaatst op 2009-05-19 21:44:21


hoi, misschien vind je het opdringerig maar ik hoorde niks van je i.v.m. je ingreep van vorige week, en vroeg me af of het welgoed met je ging (als je er niks over wil zeggen ook goed hoor) maar ik moest steeds even aan je denken. Dus bij deze hoop ik dat het goed met je gaat en anders sterkte, vriendelijke groetjes gerardina

label.Geplaatst op 2009-05-25 19:17:37


hoi hoi, sorry sorry sorry helemaal vergeten hier een berichtje achter te laten. de ingreep is goed gegaan heb helemaal nergens last van gehad niet misselijk en geen pijn alleen vermoeid van de narcose. ik mag alles verder ook gewoon doen dus heb alleen voor mijn eigen wil rust genomen en ga morgen pas weer werken voor halve dag. hoe is het verder bij jou? alles weer normaal? heb jij nog (lang) last gehad van bloed verlies erna? lieve groet louise

label.Geplaatst op 2009-05-25 19:57:26


Hoi, fijn dat alles goed is gegaan, ik had ongeveer een weekje last van wat bloedverlies en beetje zwaar gevoel in mijn buik. Alleen bij mij kwam na die week mijn cyclus weer opgang (wist ik niet en vond het snel na ingreep, maar was vlgs. gyn. normaal. Nu zit ik al 3 dagen met menstruatiepijn en wil niet doorzetten dus afwachten maar. (is ongeveer 25 dagen na vorige menstruatie dus zou kunnen). Nou groetjes en misschien to horens, en sterkte verder.

label.Geplaatst op 2009-05-25 20:06:28


hoi hoi, dus begrijp ik nou goed dat je in die week ook al were je menstruatie kreeg? dat zou dus in mijn geval ook zo kunnen zijn. merkte jij al verschil kwam ernstigheid van de bloedingen? want op dit moment is het niet echt te vergelijken met daarvoor het is veel minder. en ben jij al weer op controlle geweest bij de gyneacoloog? ik hoef namelijk pas in augustus terug te komen. liefs

label.Geplaatst op 2009-05-26 07:51:34


Hi, ik heb dus 22 april de ingreep gehad, en werd 1 mei weer ongesteld, en nu dus al vanaf vrijdag buikpijn, maar nog geen menstr. Die van 1 mei heb ik dus 3 dagen heel erg gevloeid en daarna steeds minder (ook veel buikpijn, normaal nooit gehad, hoop dus dat dit niet blijvend is). Ik ben 19 mei voor nacontrole geweest en alle zag er vlgs. gyn goed uit, dus we wachten het maar even af. Groetjes

label.Geplaatst op 2009-05-26 14:49:02

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren