© 2024 solvo B.V.

Informatie gezocht !!!! ( IVS)

ik ben een copaverpleegkundige werkzaam op gynaecologie nu ben ik bezig om een folder te ontwikkelen omtrent de operatietechniek IVS en achterwandplastiek graag zou ik wat meer informatie willen hebben hierover vooral omdat de IVS een nieuwe techniek is !! alle reacties en hulp hierbij zijn welkom groetjes saskia


Hoi Ik ben gynaecologieverpleegkundige. Kan je me uitleggen waar IVS voor staat? En wat wil je precies weten over de achterwandplastiek? Groetjes, Jo

label.Geplaatst op 2004-04-06 17:15:41


Ik loop stage op afdeling gynaecologie, vandaag werd er ook een patient opgenomen voor IVS, heb even in het zakwoordenboek der geneeskunde gekeken, daar stond in: Intra Vaginale Slingplastiek, operatieve ingreep om baarmoederverzakking op te heffen. Hoe en wat verder weet ik niet Groetjes, Marleen

label.Geplaatst op 2006-03-09 19:25:04


bedankt voor je reactie de percieze benaming van ivs weet ik ook zo niet maar het is de zelfde techniek (doormiddel van een bandje) als de t.v.t procedure alleen ivs wordt gedaan bij een achterwandplastiek deze operatie wordt bij ons nu 3 maanden gedaan ivs is uitgevonden door Dr hogewooning uit Dordrecht firma tyco levert deze ik kan de firma ook nog proberen ,dat zal ik ook zeker doen hoor weet jij/U misschien hier meer over? en word het bij jullie ook toegepast? bvd grt saskia

label.Geplaatst op 2004-04-06 20:30:26


Hoi Saskia, Bij ons wordt wel TVT gedaan. Ik kan wel eens aan een gyn. vragen of hij gehoord heeft van IVS. Groetjes!

label.Geplaatst op 2004-04-07 10:37:24

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren