© 2024 solvo B.V.

Is er een goed alternatief spiraaltje op de Diane-35 pil?

Hallo, Momenteel gebruik ik de pil Diane-35 ter anticonceptie, maar ook voor puistjes. Nu zit ik er sterk over na te denken om over te stappen naar een spiraaltje, omdat ik de pil zo nu en dan vergeet in te nemen. Is er een spiraaltje die het meest overeenkomt met de samenstelling hormonen als de Diane, zo ja, welke is dit? Ik ben namelijk bang dat mijn puistjes anders zullen terugkomen. Alvast hartelijk dank!


Hoi Es. IK zag dat je helemaal geen reactie hebt gekregen op je vraag ?? Misschien dat ik je kan helpen. Ik heb zelf de mirenaspiraal en die bevalt me prima. Geen omngesteldheid meer gehad ook en dat is ook fijn. Mijn gynaecoloog raadde deze aan omdat er heel weinig hormonen vrijkomen. Daarbij worden de hormonen afgegeven op de plek waar het hoort; de baarmoeder dus. Ga eens kijken bij mirena.nl ofzo. Er is vast veel infformatie te lezen op internet. De spiraal kan 5 jaar blijven zitten. Ik vind vooral de kleine hoeveelheid hormonen erg belangrijk. Succes met je keuze Es.

label.Geplaatst op 2007-01-31 23:55:10

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren