© 2024 solvo B.V.

Kan je je ovulatie voelen?

hallo, kan het zijn dat iedere maand opnieuw mijn ovulatie voel? Buikpijn (krampjes) en licht opgezwollen buik? @nnakin


Nou, ik heb het in mijn hele leven nog nooit gevoeld, maar er zijn wel vrouwen die het beweren. Wel is het zo, dat als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt dat je tijdens je vruchtbare periode ontvankelijk bent (of hoe moet je dat nou op een nette manier zeggen? Bronstig misschien? )

label.Geplaatst op 2004-07-14 19:42:06


Ja, dat kan. Als je de pil slikt natuurlijk niet, want dan heb je geen eisprong. Ik voel mijn eisprong bijna elke maand. Het voelt een beetje als een plotseling opkomende darmkramp en kan gerust een dag duren. Tijdens/ na je eisprong komt met het eitje wat bloed/weefsel los wat in je buikholte verdwijnt. Dit is wat je voelt.

label.Geplaatst op 2004-07-15 11:14:58


ja, het kan dat je je eisprong voelt. dat is 2 weken voor je menstruatie begint. bij de een voelt het als darmkrampen en bij de ander een opgeblazen gevoel in de onderbuik.

label.Geplaatst op 2004-09-03 15:35:21

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren