© 2024 solvo B.V.

Kwaal door Prikpil?

Bij deze wil ik graag om jullie deskundigheid vragen. Sinds 1,5 jaar gebruik ik de prikpil. Dit omdat ik last had van een erg zware menstruatie. Nu heb ik geruime tijd last van buikpijn. Het lijkt op een soort menstruatiepijn, maar toch is het dat niet helemaal. Het is een soort drukkende pijn . Aan het begin van mijn prikpil gebruik had ik vaak last van deze pijn. Na enige tijd had ik hier minder last van. Daarma had ik hier last van tegen de tijd dat ik de prikpil weer moest laten zetten. Nu heb ik gewoon continu last van buikpijn ... Aangezien de prikpil hormonen bevat, vraag ik me af of deze hormonen kunnen zorgen voor kwalen. Zoals een vleesboom, cyste, poliep? Alvast super bedankt !


hoi stecey, Ik gebruik al tien jaar de prikpil en ben op zich wel tevreden. Ik herken je klachten voor wat betreft de buikpijn. In het begin (dat kan wel behoorlijk lang zijn, zeker omdat jij hem voorgeschreven krijgt omdat je ernstige menstruatie had) kan je last hebben van spotting. Dit is menstruatie-achtige pijn, een constant gevoel ongesteld te moeten worden. Je geeft het zelf al een beetje aan. Je hebt last als je eigenlijk ongesteld had moeten worden en tegen de tijd dat je de pil weer zou moeten zetten. Heb je nog bloedingen? Wel is het zo dat bij langdurig prikpilgebruik je baarmoedervlies steeds dunner wordt. Ik heb zelf last van poliepgroei en ben al eens geopereerd om een poliep weg te laten halen. Of dit verband houdt met mijn pilgebruik weet ik eigenlijk niet. Ga voor de zekerheid maar naar de huisarts, want buikpijn hebben valt niet mee! Laat even weten hoe het is gegaan bij de huisarts. succes,

label.Geplaatst op 2008-11-06 15:20:35


Heey Zomaar! Ontzettend bedankt voor je reactie ! Ik ben zeker van plan om naar de huisarts te gaan, de buikpijn valt inderdaad niet mee. Gelukkig heb ik geen last van bloedingen, alleen dus de buikpijn tegen de tijd dat ik de prikpil moet laten zetten. Ik houd je op de hoogte Grtzz

label.Geplaatst op 2008-11-11 11:24:20


hoi daar, goed van je dat je naar de ha gaat. Ben benieuwd wat er uit komt. Laat je het even weten? Ik hoop in ieder geval dat je van je buikpijn afkomt. sterkte en succes. groetjes,

label.Geplaatst op 2008-11-12 14:56:29

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren