© 2024 solvo B.V.

Kyste tijdens de zwangerschap

hallo iedereen ik ben een jonge vrouw van 21 jaar en ik ben op dit moment 18 weken zwanger.bij de echo vonden ze een kyste bij mij eierstokken aan 1 kant. ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die dit hebben gehad tijdens hun zwangerschap en of het gevaarlijk is als ze het gaan verwijderen. (hij groeit namelijk bij mij en er is dus kans dat de baby straks geen ruimte heeft daar door.) groetjes ice-girl


hallo, ik ben een vrouw van 30 jaar.Ik was bij de huisarts omdat mijn menstruatie weg bleef tijdens een onderzoek voelde de huisarts iets. Ik ben doorgestuurd naar ghet Radboud Ziekenhuis in Nijmegen. Daar tijdens een echo bleek dat ik een cyste had bij mijn eierstok (links) ter grootte van een sinaasappel. Ik was op dat moment 12 weken zwanger. Ik moest toen ik 15 weken zwanger was geopereerd worden en is de cyste eruitgehaald. Tijdens de operatie hebben ze mijn dochtertje (nu 11/2 jaar) heel goed in de gaten gehouden. Alles is gelukkig goed gegaan alleen was ik hartstikke ziek in de combinatie van de zwangerschap en de narcose. Maar dat wil niet zeggen dat dat ook bij anderen zo is. Ik heb 9 dagen in het ziekenhuis gelegen. Daarna mocht ik 6 weken niets doen, geen huishouden, geen boodschappen, niet werken. Ze hebben tijdens de operatie een snede gemaakt op de plaats van een keizersnee, dat mocht het zo zijn dat ik via een keizersnee moest bevallen konden ze hetzelfde litteken gebruiken. Ik ben door deze ingreep wel onder controle in het ziekenhuis gebleven en moest ik op medische indicatie ook in het ziekenhuis bevallen.Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wens je heeel veel sterkte toe in je zwangerschap. En als je nog wat wil weten kun je mij altijd een mailtje sturen. Groetjes Michelle Schutte

label.Geplaatst op 2003-08-25 14:22:32

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren