© 2024 solvo B.V.

Langdurig gebruik anticonceptie en vruchtbaarheid

ik gebruik al sinds mijn 15e jaar marvelon en ik ben nu 30 jaar. Nu hoorde ik dat je door dergelijk lang gebruik onvruchtbaar kunt worden. Hier ben ik nogal van geschrokken want ik heb nog geen kinderen maar wil ze wel heel graag krijgen. Ik heb besloten om gelijk met marvelon te stoppen maar wie weet hier meer over?


nu ben ik al ongesteld geworden terwijl ik het net vorige week ben geweest! kan dat?

label.Geplaatst op 2003-03-01 15:42:06


Ik gebruik zelf microgynon 30 en vroeg het laatst aan mijn huisarts en die zei dat het geen kwaad kon hoor en ik gebruik hem al tien jaar ! En microgynon is zwaarder dan Marvelon (die had ik eerst ook) Dus ik denk dat je het er het beste met je huisarts over kan hebben Sterkte

label.Geplaatst op 2003-02-27 15:20:45


ik heb ook marvelon gebruikt ong 8 jaar ben gestopt om zwanger te worden. eerste half jaar gewoon ongesteld toen begonnen de problemen ik bleek geen eisprong te hebben mijn vraag komt dit door het pil gebruik nee zei de arts. maar mijn eigen gevoel zegt dat het wel degelijk invloed heeft want als je de pil gebruikt heb je ook geen eisprong

label.Geplaatst op 2003-02-27 18:22:44


pil gebruik[langere tijd] heeft geen invloed op vruchtbaar heid,Als je zoals je schreef een half jaar normaal menstrueerd is er wel degelijk een eisprong aan vooraf gegaan [anders zou je niet menstrueren .Wat er wel aan de hand is moet je gewoon even uit laten zoeken door bv gynaecoloog

label.Geplaatst op 2003-02-27 18:53:14


ik denk dat de pil wel degelijk invloed heeft op je vruchtbaarheid. Ik ken veel mensen die de pil jarenlang gebruikt hebben en nu opeens onvruchtbaar zijn geworden. Ik zie wel een verband tussen de pil en onvruchtbaarheid...

label.Geplaatst op 2003-03-07 13:49:50


Hallo, ik heb ook zo'n 12 jaar de Marvelon-pil gebruikt, en toen ik stopte was ik na een maand al zwanger. Ik denk dat de onvruchtbaarheid van veel vrouwen tegenwoordig meer te maken heeft met dat men op latere leeftijd pas aan kinderen wil beginnen, dan aan de pil zelf. En als je jarenlang de pil gebruikt, kun je op dat moment niet weten of je vruchtbaar bent of niet. Ik heb wel gemerkt dat ik me zonder pilgebruik veel beter voel dan als ik wel aan de pil ben.

label.Geplaatst op 2003-04-30 23:16:58


Hoi Sennina In nederland wordt duidelijk door alle artsen gezegd dat de pil GEEN invloed heeft op de vruchtbaarheid. Ik heb dit ook in andere landen onderzocht en na gevraagd. Wat blijkt in andere landen wordt gezegd dat dit WEL invloed heeft op je eisprong! Niet dat er geen eisprong voorkomt maar dat het niet regelmatig gebeurd. En dat je dus geen 100% maar bv. 20 - 30% vruchtbaar bent. Vraag maar overal na. Nou veel succes... Groetjes Cigdem

label.Geplaatst op 2003-04-04 11:45:32


Ik weet wel zeker dat het invloed heeft op je vruchtbaarheid. Het is een illusie om te denken dat je de natuur kan blijven volstoppen met hormonen zonder dat die zal reageren. Maar wel eentje die men heeeel graag in stand houdt want er wordt heeeeeeel veeeeeeel geld mee verdient. Waarom groeit het aantal gevallen van borstkanker zo snel? Waarom zijn steeds meer vrouwen onvruchtbaar? Zodat de (mannen)maatschappij nog méér geld weet te verdienen aan alle volgende behandelingen misschien?? Of is al het pilbedrog uitgevonden omdat diezelfde mannen zonodig hun gang moet kunnen gaan en geen rekening hoeven houde met de natuur van vrouwen??

label.Geplaatst op 2003-04-05 20:06:41


Hoi Saniye Opeens onvruchtbaar???? Wisten die vrouwen dan voor die tijd dan al dat ze vruchtbaar waren??? Of bedoel je dat ze misschien al een kind hebben. Vergeet dan niet dat een tweede kind krijgen net zo\'n wonder is om te krijgen als dat je een eerste krijgt.... Kinderen krijgen is echt niet vanzelf sprekend hoor.... Maar misschien kun je me vertellen hoe je dit bedoelt en zie ik het helemaal verkeerd. groetjes van Rolanda

label.Geplaatst op 2003-04-06 13:16:13


Hoi Mimi, Zou je kunnen vertellen waarom je zo zeker weet dat het pilgebruik voor onvruchtbaarheid kan zorgen en waarom het een illusie is om dat te denken? Groetjes Rolanda

label.Geplaatst op 2003-04-06 13:18:52

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren