© 2024 solvo B.V.

Mag er iemand aanwezig zijn tijdens keizersnee onder algehele narcose?

Hallo, Ik heb een vraag, ik ga op medische indicatie bevallen met een keizersnee onder algehele narcose van ons 2e kindje. Nu is mijn vraag of er iemand bij mij mag zijn tijdens de ingreep. Ik zou het erg graag willen omdat ik anders voor de 2e keer alles moet missen en er dan niemand bij is om het eerste huiltje e.d. mee te maken. Groeten, Kris


Hallo Kris Met interesse las ik je vraag over of er iemand bij de keizersnede mag zijn onder algehele narcose. Beide keren ben ik onder gehele narcose geweest omdat ik geen ruggeprik kan hebben. Beide keren is mijn man aanwezig geweest, in het WKZ te Utrecht, tijdens de keizersnede terwijl ik onder algehele narcose was. De eerste keer was geen probleem, gyn vond het prima zolang hij maar geen verzorging nodig heeft tijdens de handelingen. (flauwvalt ed.) De 2e keer was iets lastiger, hij was er wel bij alleen op het moment dat de incisie werd gezet moest hij even van het OK af totdat mijn zoontje uit de buik was. Ik denk dat het geheel afhankelijk is van het ziekenhuis en van de gynaecoloog. Je partner/begeleider moet wel tegen warmte en bloed kunnen denk ik, alhoewel je als partner/begeleider wel achter een scherm zit, dus bij het hoofdeinde. Tevens zie je allerlei slangen etc die je misschien niet zo leuk vindt om bij de kraamvrouw te zien, dus daar moet je ook tegen kunnen. Maar het gaat om het in de gaten houden van de kraamvrouw en haar gezondheid. (je moet het klinisch kunnen bekijken) Mijn advies is om het bespreekbaar te maken. Ik kan mij overigens wel voorstellen dat op het moment dat het een spoedkeizersnede is dat het niet gewenst is dat er iemand bij is. Veel suc6 bij de keizersnede en heel veel gezondheid en liefde toegewenst bij de geboorte van je kindje. Hartelijke groet, Daniëlle Martens

label.Geplaatst op 2007-10-25 15:34:03


Waarom vraag je niet om een ruggeprik, dan mag je partner ook mee. Sterkte.

label.Geplaatst op 2007-10-28 17:38:12


Volgens mij de partner moet aanwezig zijn voor elke ingreep of verdoving, als dit is de wens van de vrouw. De personen zijn de enige baas van hun lichaam. Natuurlijk men moet prepareerde zijn voor dit sort dingen, als sommige ingrepen kunnen zeer indrukwekkend zijn. De aansprakelijkheid van dit keuze moet naar de patient. Groetjes Mary

label.Geplaatst op 2008-12-23 16:10:02

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren