© 2024 solvo B.V.

Menstruatieproblemen

Ik ben toen toen ik twaalf was normaal begonnen (regelmatig) met menstrueren. Dit heeft 2jaar geduurd. Toen stopte het. Mijn menstruatie is 3 jaar uitgebleven. Ik ben toen naar de huisarts gegaan, deze schreef de pil (diane-35) voor. Hierop begon ik weer gewoon te menstrueren. Nu ben ik in april gestopt met de pil (na 1,5 jaar, ben nu 19) om te kijken of mijn menstruatie weer vanzelf zou komen. Maar helaas...tot nu toe nog geen menstruatie. Nou weet ik wel dat als je stopt met de pil dat het een jaar kan duren voor je weer regelmaat hebt. Maar ik heb helemaal niets. Ik maaak me er best wel zorgen over, want nu weet ik ook niet of ik vruchtbaar ben. Ik wil liever niet naar de huisarts want daar ben ik de laatste tijd al zo vaak geweest, die ziet me aankomen... Heeft iemand hier nog een idee?? Of hebben jullie zoiets meer meegemaakt. Alvast bedankt voor de racties!


Ik vind dit een beetje een raar verhaal. Niet vanwege jou, maar vanwege de gedachtengang van de huisarts. Met een pil heb je namelijk geen echte menstruaties, d.w.z. dat er geen eitje vrijkomt. Het is puur een afstoting van het opgebouwde baarmoederslijmvlies. Gezien het feit dat je sinds het stoppen met de pil ook geen menstruatie meer gehad hebt, concludeer ik dat je sinds je 14e dus niet meer gemenstrueerd hebt (nogmaals de pil is een schijnmenstruatie). Dat betekent dat er op z\'n minst een verwijzing naar de gynaecoloog moet plaatsvinden.

label.Geplaatst op 2004-07-21 17:02:19


Echte tips tov je menstruatie problemen heb ik niet. ik ben namelijk op dat gebied geen deskundige!! Je huisarts is dit wel!!! daarom een andere tip: je huiasrt is er om je te helpen, naar je problemen te luisteren en samen met jou een oplossing te vinden! als jij je met je problemen niet op je gemak voelt bij je eigen arts... vraag dan of je bij een andere terecht kan! Of laat je (direct)doorverwijzen naar het ziekenhuis, als je huisarts het niet weet en er nix aan doet! Het is niet goed dat je met deze spanningen rondloopt... ook door spanningen kan je mensruatie uitblijven!!!! succes!!!

label.Geplaatst op 2004-07-21 13:47:46


Hoi Co, De huisarts heeft toen de pil voorgeschreven omdat ik te jong was om naar een gyneacoloog te gaan. Op de leeftijd van 17 jaar kan er nog zoveel gebeuren. Ik heb wel vertrouwen in mijn huisarts. Het is zo dat ik al een paar jaar buikklachten in de bovenbuik heb, hier is geen verklaring voor gevonden. Mijn internist denkt dat het tussen mijn oren zit en heeft me verwezen naar de poli lichamelijke klachten. Dat weet mijn huisarts ook, daarom ben ik bang dat ik niet meer serieus genomen word. Kan er trouwens een verband zijn tussen mijn buikklachten (li-bovenbuik) en mijn menstruatie problemen?? Bedankt voor de reactie.

label.Geplaatst op 2004-07-24 11:16:52


Klachten die niet verklaard kunnen worden zitten uiteraard niet automatisch tussen de oren. Er is zoveel waar geen verklaring voor gevonden kan worden. In dit geval ook jouw buikpijn. Bij jonge vrouwen wordt vreselijk vaak buikpijn gevonden (ik ken zelf geen vrouw van die leeftijd die er niet in meer of mindere mate last van heeft). In de meerderheid van de gevallen wordt daar geen verklaring voor gevonden en wordt het dan IBS genoemd. Over het serieus genomen worden, daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken. Hoewel het artsen dit al gauw in hun achterhoofd hebben, betekent dat niet dat er niet fatsoenlijk naar de klachten gekeken wordt. Of er een relatie is tussen bovenbuikpijn links en je niet-menstrueren, tja het kan. Maar alles kan in de geneeskunde. Ik denk alleen niet dat het waarschijnlijk is. En over je menstruaties, daar zou ik het toch nog even over hebben met je huisarts. Je hebt namelijk sinds je 14e niet meer gemenstrueerd!

label.Geplaatst op 2004-07-24 12:19:06


Zo noemen ze het ja, IBS. Ik gebruik veel medicatie.para/cod 500/20 4x, seractil 200 4x,duspatal 200 2x, nexium 40 2x en zn movicolon en duspatal. En pijn blijft, wel stukken minder hoor! ik weet het niet hoor, misschien moet ik inderdaad maar een afspraak bij de huisarts maken.....

label.Geplaatst op 2004-07-24 12:49:28


Wel veel medicatie voor een jonge vrouw. Maar ja, als het moet, dan moet het. Overigens vind ik dat je naar de huisarts moet vanwege het niet menstrueren (niet vanwege die buikpijn, daar zal niet veel aan te doen zijn behalve symptoombestrijding). Nogmaals, omdat je sinds je 14e niet meer gemenstrueerd hebt. Wel zaak om dit even te bespreken.

label.Geplaatst op 2004-07-24 16:25:25


Ben bij de huisarts geweest, deze zegt dat hij nu niet hieraan kan doen, omdat je na pilgebruik 1 jaar nodig hebt om een regelmatige menstruatie te krijgen. Moet dus over 1 jaar terug komen als ik dan nog geen menstruatie heb gehad.

label.Geplaatst op 2004-07-31 20:38:56

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren