© 2024 solvo B.V.

Menstruatieproblemen

Ik ben toen toen ik twaalf was normaal begonnen (regelmatig) met menstrueren. Dit heeft 2jaar geduurd. Toen stopte het. Mijn menstruatie is 3 jaar uitgebleven. Ik ben toen naar de huisarts gegaan, deze schreef de pil (diane-35) voor. Hierop begon ik weer gewoon te menstrueren. Nu ben ik in april gestopt met de pil (na 1,5 jaar, ben nu 19) om te kijken of mijn menstruatie weer vanzelf zou komen. Maar helaas...tot nu toe nog geen menstruatie. Nou weet ik wel dat als je stopt met de pil dat het een jaar kan duren voor je weer regelmaat hebt. Maar ik heb helemaal niets. Ik maaak me er best wel zorgen over, want nu weet ik ook niet of ik vruchtbaar ben. Ik wil liever niet naar de huisarts want daar ben ik de laatste tijd al zo vaak geweest, die ziet me aankomen... Heeft iemand hier nog een idee?? Of hebben jullie zoiets meer meegemaakt. Alvast bedankt voor de racties!


Ik vind dit een beetje een raar verhaal. Niet vanwege jou, maar vanwege de gedachtengang van de huisarts. Met een pil heb je namelijk geen echte menstruaties, d.w.z. dat er geen eitje vrijkomt. Het is puur een afstoting van het opgebouwde baarmoederslijmvlies. Gezien het feit dat je sinds het stoppen met de pil ook geen menstruatie meer gehad hebt, concludeer ik dat je sinds je 14e dus niet meer gemenstrueerd hebt (nogmaals de pil is een schijnmenstruatie). Dat betekent dat er op z\'n minst een verwijzing naar de gynaecoloog moet plaatsvinden.

label.Geplaatst op 2004-07-21 17:02:19