© 2024 solvo B.V.

Mirena spiraal

Hallo Kan iemand mij vertellen wat de voor en nadelen zijn van de mirena spiraal. Ik heb 5 jaar een koperen spiraaltje gehad nooit klachten gehad. Kan je dik worden door de mirena of uitslag op je huid krijgen of wat dan ook? Groetjes Celestah


het nadeel van een Mirena-spiraal is dat er hormonen in zitten en in een gewone koperensipraal niet. Ik heb gekozen voor een koperen ivm vaatziekten(trombosebeen op mijn 23e door hormonen in de pil) als je verder geen klachten hebt van de gewone spiraal zou ik deze gewoon houden! Groeten, Agnes

label.Geplaatst op 2003-10-02 15:48:29


Heb al jaren Mirena. Daardoor kom ik niet aan, en ook de mega-dip voor de menstruatie, die ik bij de pil wel had is weg. Evenals de menstruatie zelf, overigens. Ik ben me niet bewust van enige bijwerking. Had ik veel eerder voor moeten kiezen!

label.Geplaatst op 2003-10-02 21:22:25


ik heb nu sinds 2weken een mirena spiraaltje en ik ben er erg blij mee het plaatsen was pijnlijk maar ik heb verder gelukkig nergens last van!de voordelen van een mirena is je word niet meer ongesteld je komt niet aan wat je wel doet bij de pil en je kan hem ook niet vergeten en je krijgt veel minder hormonen in je lichaam als bij de pil. veel suc-6

label.Geplaatst op 2003-10-06 17:00:21


Hoi celestah, Ik heb zelf sinds mei de mirena. Heb voor deze gekozen omdat het idee van koper in mijn lijf me tegenstond. De hormonen van de mirena zijn zeer minimaal, dit omdat de mirena al op de plaats zit, waar de hormonen moeten zijn. (Bij de pil treedt er altijd een verlies op, daar deze hormonen eerst nog je hele lichaam doormoeten.) Voor info over de mirena kun je de brochure opvragen of kijk op www.mirena.nl. Groet, Caroline

label.Geplaatst op 2003-11-03 17:28:34


Hey, Ik heb ook een mirenaspiraal. Ik heb eigenlijk geen klachten. Ik ben nog wel een beetje ongesteld, maar dat vind ik niet erg (weet ik iig zeker dat ik niet zwanger ben ;-)) Ik heb sindsdien wel dat ik iets meer vocht vasthou en dus een klein buikje heb wanneer ik ongesteld moet worden. Verder zou ik eigenlijk geen 'nadelen weten' inbrengen deed bij mij geen pijn. Oh en de sex is intenser

label.Geplaatst op 2004-01-22 18:12:45


de mirena spiraal heeft als groot voordeel dat je niet meer gaat menstrueren en je bent 5 jaar onder de pannen. Bij de gynaeocoloog kun je geheel gratis een folder over de mirena ophalen waar alle voor- en nadelen instaan. groetjes

label.Geplaatst op 2003-10-31 13:56:02


ik heb ook de mirena spiraal ben er heel te vreden over niks geen klachten en het is nog weer iets veiliger dan een koper spiraaltje. en ik ben het eens dat de seks intenser word.

label.Geplaatst op 2004-02-14 00:14:36

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren