© 2024 solvo B.V.

Niet zwanger en niet ongesteld.

Hallo, Ik ben 22 jaar en ben ongeveer 2 jaar gestopt met de pil. Ik heb een kinderwens. Het eerste jaar werd ik nog wel gewoon ongesteld maar nu haast niet meer, ben het nog maar 2 keer geweest in het afgelopen jaar. Ben ook naar de huisarts geweest maar die stuurt me niet door die zegt dat sommige nou eenmaal hormoonschommelingen hebben. Kan het ook met mijn gewicht te maken hebben, ik ben ongeveer 15 kilo te zwaar. Als ik ongesteld ben, ben ik het wel heel heftig, veel buikkrampen enzo en het lijkt ook of er allemaal velletjes en draadjes bij zitten, is dit normaal ? Ik hoop dat iemand mij raad kan geven want heb wel het gevoel dat het niet helemaal normaal is. Alvast bedankt!


Ik heb toch maar een test gedaan (huismerk etos) Er was een blauwe streep en een lichte witte. Nou was dat volgens mij bij die andere testen niet zo. Kan dit betekenen dat ik misschien toch zwanger ben of was dit gewoon een voorbeeld streep die normaal anders blauw had moeten kleuren ? Hoop dat iemand me verder kan helpen. Groetjes

label.Geplaatst op 2007-03-23 11:05:58


Hoi, Je zegt dat je 2 jaar gestopt bent met de pil. Hoe lang probeer je al zwanger te worden? Als dat nog niet langer dan een jaar is, dan zit er niks anders op dan geduld hebben. Je menstruatie kan nu eenmaal heel onregelmatig verlopen.En soms ook heftig met stolsels erbij.Als je niet zeker weet of je zwanger bent, omdat je niet ongesteld bent geworden kun je een test doen. Dit heb je dan ook gedaan. De controle streep moet altijd verschijnen. Als die niet verschijnt moet je een nieuwe test doen. Als er twee streepjes opkomen dan is de test positief en ben je zwanger. Ik zou voor de zekerheid nog een test doen, en even goed de gebruiksaanw lezen. Je kunt je urine ook bij je huisarts inleveren voor een zwangerschaptest. Ik hoop voor je dat je zwanger bent!

label.Geplaatst op 2007-03-29 09:42:19


Hoi, Inmiddels heb ik nog een test gedaan... Die wees uit dat ik niet zwanger ben, ook nog niet ongesteld geworden. Ik probeer al 1,5 jaar zwanger te raken. Als ik niet regelmatig ongesteld word kan ik toch ook moeilijk zwanger raken ivm de eisprong enzo.. Is het trouwens niet schadelijk als je niet ongesteld word, omdat het dan ophoopt in je eileiders? Ik wil graag doorverwezen worden naar een gynacoloog maar mijn arts vind me te jong? Kan ik dit toch gewoon eisen ? Groetjes, Daan

label.Geplaatst op 2007-03-29 22:16:28


Hoi Ok, je bent dus niet zwanger op het moment. Ik denk dat als je al 1,5 jaar probeert zwanger te worden en het niet lukt, je verder onderzoek bij jou en je partner moet laten doen. Je kunt je huisarts vragen om een verwijzing. Je huisarts kan niet voor jouw beslissen of je te jong bent. Je bent toch 22? Er zijn meer mensen die vroeg kinderen willen. Dus stap samen met je partner naar je huisarts en vraag om een verwijzing.

label.Geplaatst op 2007-04-05 08:59:57


Ik ben vandaag weer naar de huisarts geweest, hij stuurt me door naar de gynacoloog, eindelijk !! Hij heeft ook inwendig onderzoek gedaan, pfff deed echt pijn :( Nu staat er bij LO adipeus en voor zover te beoordelen buikondz en vt gda. adipeus betekent toch gewoon vet/dik ofzo ? maar wat betekend dan vt gda, weet iemand dit ?

label.Geplaatst op 2007-04-06 17:27:53


gelukkig ben je nu toch doorgestuurd, ik denk dat dat wel verstandig is als je maar twee keer ongesteld bent geworden, moet toch even naar gegeken worden lijkt mij. vt gda betekend: vaginaal toucher (inwendig onderzoek)geen duidelijke aanwijzingen /afwijkingen. succes bij de gynaecoloog. groetjes

label.Geplaatst op 2007-04-06 19:03:49


Ben gisteren eindelijk naar de gynacoloog geweest. Gelukkig nam hij goed notitie en nam hij me serieus. Ik heb bloed laten prikken en moet gewoon over twee weken terug. Ben weer veel aangekomen zonder dat ik meer eet, (let superveel op wat ik eet) weeg nu 85.6 bij een lengte van 1.56 dat is natuurlijk veel te veel en vraag me ook echt af hoe dat kan. Ben inmiddels ook weer een keer ongesteld geworden, 12 dagen lang pfff maja de gynacoloog zei dat het normaal was zolang als je een tijd niet ongesteld ben geworden. Ik hoop dat ik over twee weken meer duidelijkheid heb, want mijn kinderwens staat nooit stil.

label.Geplaatst op 2007-05-08 13:40:00


ben vandaag weer voor controle geweest. bloeduitslagen waren goed. maar wat een tegenvaller, ik moet eerst 10 kilo afvallen en dan mag ik over 3 maanden pas eens terugkomen. heeft geen verder onderzoek gedaan, binnen vijf minuten stond ik weer buiten :(

label.Geplaatst op 2007-05-24 20:47:32

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren