© 2024 solvo B.V.

Nog maar 1 eierstok

door een goedaardig gezwel was er bij mij een gesteeldraaide eierstok ontstaan en die is weggehaald. zijn er anderen die dit hebben meegemaakt? ik maak me sindsdien zorgen om mijn vruchtbaarheid. mijn gynaecoloog zegt dat dit niet nodig is, maar de angst blijft. zijn er anderen met 1 eierstok en zijn jullie (gemakkelijk) zwanger geraakt?


met 1 eierstok kan je inderdaad ook zwanger worden,daar heeft de gyneacoloog echt gelijk in hoor.Mijn schoonzus heeft ook maar 1 functionerende eierstok en heeft inmiddels een gezonde zoon.Dus...hou vol.Probeer je er niet teveel op te focussen anders wordt het zo'n gespannen toestand en dat is niet bevorderlijk.succes!

label.Geplaatst op 2004-02-27 10:35:44


hoi lulu, Ik wilde je even laten weten dat je zeker niet de enige bent. Ook mijn eierstok is verwijderd nadat ie om zijn steel was gedraaid. Bij mijn weten levert dit geen problemen op bij het zwanger worden. Ik weet niet of het van invloed is op de snelheid waarmee je zwanger raakt. Ikzelf ben nog niet bezig met zwanger worden dus ik kan je daar weinig over vertellen. Ik wil jou wel iets vragen: ga je nog regelmatig op controle voor je andere eierstok? ninus

label.Geplaatst op 2004-03-03 14:12:51


hallo! bij mij was één eierstok ontstoken en gaan draaien. moest er met spoed uit.dat was in juni 1991. raakte dat jaar zwanger,maar met 12 weken bleek het vruchtje niet gegroeit en dreef het op een natuurlijke manier af.de arts in het ziekenhuis zei dat dat niets te maken had met de operatie! 21 oktober 1992 is onze jongste zoon marco geboren!!!!!!! je ziet het, het kan gewoon!! groetjes har!

label.Geplaatst op 2004-03-10 22:11:32


Hoi, ikzelf heb ooknog maar 1 eiertok en toen ik stopte met de pil raakte ik na 3 maanden zwanger ( helaas werdt dit een miskraam) maar de natuur zit zo inelkaar dat de functie door 1 eierstok totaal wordt overgenomen, je eileiders liggen nl niet naast elkaar maar achter de baarmoeder gekruist, vanuit je goeie eierstok kan er dus ook een eitje\"overspringen\"naar de eileider die geen verbinding meer heeft, dus de kans op een zwangersschap is net zo groot als bij twee eierstokken,hoop dat je hier wat aan hebt,. groetjes, iena

label.Geplaatst op 2004-04-24 15:13:58


hoi ninus, bedankt voor je reactie. ben in een jaar tijd nu 3 keer op controle geweest voor mijn andere eierstok dmv inwendige echo. maar dit alles is meer op mijn verzoek, dan dat de gynecoloog het nodig vindt. ik voelde me er geruster door. ben erg geïnteresseerd in je ervaringen. zullen we emailadressen uitwisselen? groeten luluu

label.Geplaatst op 2004-03-05 10:05:09


ok, dat lijkt me leuk. Ik weet alleen niet zo goed hoe dat moet, moet ik dan gewoon mijn emailadres in een dergelijk berichtje zetten of werkt het anders? Ik hoor het wel. groetjes Nynke

label.Geplaatst op 2004-03-07 20:43:49


Hallo, ik heb dan nog wel twee eierstokken maar wil toch even reageren. Een eileider is bij mijn door een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heel erg beschadigd en volgens de arts is het bijna niet mogelijk dat hier nog een eitje door heen komt of bevrucht kan worden omdat dan de kans op herhaling heel groot is. Bij mijn derde zwangerschap bleek tijdens de echo dat mijn goede eileider verkleeft zat aan mijn baarmoeder en het een wonder was dat ik toch nog zwanger was geworden. Dus je ziet wonderen bestaan want ik heb drie prachtige kinderen op de wereld mogen zetten.

label.Geplaatst op 2004-05-10 22:43:57


hoi ninus je kunt me mailen naar maartenenmo@zonnet.nl groeten lulu

label.Geplaatst op 2004-03-10 15:47:55

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren