© 2024 solvo B.V.

Normaal ?

Hallo, Ik heb een vraag. Ik voel aan de binnenkant van mijn vagina een soort uitsteeksel als ik wat dieper met mijn vinger mijn vagina inga. En het geeft een beetje een raar gevoel als je het aanraakt. Ik ben heel erg bang dat er iets niet goed is, misschien hoef ik me geen zorgen te maken. Maar is dit normaal, hebben alle vrouwen dit? Ik ben een meisje van 20 en heb nog geen seksuele ervaringen gehad en ben heel onzeker op dit gebied. Ik hoop dat iemand me kan informeren. Groetjes Alecia


Dat is vanachter een computer moeilijk te vertellen, wat dat is. Wat misschien kan helpen, is als je aangeeft waar het zich bevindt. Daarvoor moet je een denkbeeldige klok plaatsen, waarbij 12 uur de clitoris/plasbuis aangeeft, 6 uur de anus, 3 uur het linker been en 9 uur het rechter been. Probeer op die manier aan te geven waar het uitsteeksel zich bevindt. Mogelijk is het je baarmoedermond. Als je namelijk diep naar binnen gaat, zul je die voelen op 12 uur. Deze voelt redelijk hard aan en zit min of meer in de vagina. Het kan inderdaad vreemd aanvoelen als je die aanraakt. Sommige vrouwen beoordelen dat als "lekker", anderen moeten er niets van hebben.

label.Geplaatst op 2004-07-11 09:20:05


Hallo! Ik heb hetzelfde :s Als ik ongeveer 5cm in mijn vagina ga, voel ik een soort "worstje" van ongeveer een halve centimeter doorsnee. Het lijkt of er een soort vliesje rond zit.. Ik ben ook erg bang, ookal ben ik nog maar 16 en weet ik dat baarmoederhalskanker op mijn leeftijd erg uitzonderlijk is, maar zoals ze zeggen: Uitzonderingen bevestigen de regel. Ik heb de reacties op je bericht gelezen. Ik ben niet helemaal gerustgesteld, is het alleen maar mn baarmoederhals? Daarom wou ik je vragen of je ondertussen al weet wat dit is? Alvast heel fel bedankt

label.Geplaatst op 2004-08-01 22:02:45


kan het geen poliep zijn, even langs de huisarts die kan dat zo voelen.

label.Geplaatst op 2004-07-11 14:39:03


Het voelt inderdaad een beetje hard aan, en het zit ook ongeveer op '12 uur'. Dus ik denk dat je gelijk hebt, het zal de baarmoedermond zijn. Bedankt voor je reactie! Groetjes Alecia

label.Geplaatst op 2004-07-12 18:23:28


Neem maar van mij aan dat het je baarmoedermond is. Bij iedere vrouw steekt de baarmoedermond een klein stukje uit in de vagina. Je hebt echt geen baarmoederhalskanker. Dat is op jouw leeftijd nagenoeg uitgesloten en dat is niet iets wat je voelt zoals je dat omschrijft. Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Blijf je dat wel doen, ga dan langs je huisarts.

label.Geplaatst op 2004-08-01 22:13:10


Is het een soort bobbel wat vanbinnen zit, als je met je eigen vinger naar binnen gaat, dan voel je aan de binnenkant van je vinger, halverwege ongeveer een soort bobbel? Volgens mij is dat wat mensen de Gspot noemen. Maar bij mij heeft het niks met een lekker gevoel te maken, het is gewoon een rare bobbel........... Zou je dat bedoelen?

label.Geplaatst op 2004-07-13 20:44:40


De baarmoedermond is rond, ongeveer "cone"-vormig. En als je zelf wat plastisch bent ingesteld, kun je nog proberen je (vermeende) baarmoedermond naar boven te tikken. Als je dan met je andere hand tegelijkertijd in je buik voelt (boven het schaambeen, ongeveer iets boven de schaambeharing), dan kun je je baarmoeder als het ware voelen aantikken.

label.Geplaatst op 2004-07-13 22:20:00


Ben jij ook een vrouw Co ? Ik kan dat nl niet wat jij zegt..........

label.Geplaatst op 2004-07-14 15:55:56


Ik moet ook eerlijk zeggen, dat ik denk dat niet veel vrouwen dat bij zichzelf kunnen doen. Het vereist enige lenigheid en handigheid. Overigens ben ik geen vrouw, maar heb ik beroepsmatig het een en ander aan baarmoeders gevoeld.

label.Geplaatst op 2004-07-14 17:44:03


Ja, ik had al zo\'n vermoeden............. De vroedvrouw kan nl wel je baarmoederhalsmond voelen als je hoogzwanger bent, maar ja, dan zit het denk ik lager.....

label.Geplaatst op 2004-07-14 19:43:43


Je kan sowieso bij iedere vrouw de baarmoedermond voelen. Of je nou zwanger bent of niet. Als vrouw, is dat bij jezelf niet altijd even makkelijk te voelen, omdat je in een kronkel moet gaan zitten. Maar bij iedere vrouw is de baarmoedermond gewoon te voelen.

label.Geplaatst op 2004-07-14 20:50:01


Nou, bij een andere vrouw heb ik het ook nognooit gevoeld........

label.Geplaatst op 2004-07-19 22:22:24


Neem maar van mij aan dat die bij iedere vrouw te voelen is. Ik heb tot nu toe bij iedere vrouw waarbij ik de baarmoedermond moest voelen deze ook gevoeld. Het kan soms wel even "wroeten" zijn, soms ligt de baarmoedermond vrij diep. Het kan zijn dat als je korte vingers hebt, dat het wat moeilijker te voelen is.

label.Geplaatst op 2004-07-19 23:30:55


Co heeft helemaal gelijk hoor, neem dit maar van mij aan (vrouw en werkzaam in de gezondheidszorg). Maar goed, als iemand zich echt zorgen maakt kan die beter langs de huisarts gaan, want ik zelf zou het niet vertrouwen als iemand vanachter een scherm mij advies geeft. Maar in dit geval zou IK zeggen dat het de baarmoedermond is. Ik heb deze ook wel eens bij mezelf gevoeld en het voelt idd best vreemd aan.

label.Geplaatst op 2004-08-06 22:16:34

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren