© 2024 solvo B.V.

Opening vagina te klein, onderzoek

Hoi, ik ben pas vijftien en werd dat ene stomme (ik vond het helemaal niet leuk!! En ook nu mag alleen mama het weten!) vlak voor mijn vijftiende verjaardag. Met tampons lukte het helemaal niet. Er was geen opening leek het wel. Het was net alsof ik de tampon gewoon tegen mijn voorhoofd of arm aandrukte... daar zit ook niet ineens een gaatje in! Mama dacht dat ik het me in mijn hoofd haalde, aangezien ik door ontstekingen en doktersonderzoekjes in het verleden iets raars ontwikkeld heb. Bij het aanraken, zien of praten over schaamlippen, word ik helemaal misselijk. (ik ben net al moeten stoppen met typen). Wanneer de dokter met daar aanraakt, moet ik altijd in mijn hand blazen... het is een heel vervelend gevoel en tijdens het inbrengen van een tampon heb ik eens bijna moeten overgeven. Dit is geen overdrijverigheid... ik houd me bij de dokter altijd behoorlijk in en zij heeft er begrip voor. Maar toen we laatst bij de dokter waren, bleek ik inderdaad gelijk te hebben. Een tampon inbrengen is onmogelijk, aangezien de opening van de vagina enorm stug en klein is. De dokter heeft dit pas één keer gezien in haar hele carriere. Ik vind het wel vaag dat het vroeger niet is opgevallen... maar in elk geval, als ik later tampons wil gaan gebruiken, moet ik naar een gyneacoloog. De afspraak staat voor aanstaande donderdag en ik oefen een beetje met de misselijkheid te onderdrukken... Om een lang verhaal even kort te maken, ik heb een paar vraagjes! Kan iemand deze beantwoorden? 1. Heeft een te nauwe opening naar de vagina een zeldzame naam of is er hier iemand die daar al voor behandeld is? 2. Hoe verloopt een onderzoek waarbij de gyneacoloog naar binnen moet kijken? Ik ben namelijk bang dat ik over mijn nek ga als zij met bepaalde instrumenten naar binnen moet om beter te kunnen kijken. 3. Is hier nog iemand die dit misselijkheidprobleempje van mij heeft en ook een onderzoek(je) heeft gehad? Hebben jullie dit makkelijker kunnen maken door bijvoorbeeld een kleine plaatselijke verdoving? Groetjes


Ik heb geen idee. Ik wou zelf ook even zeggen dat ik men tampon er ook niet in krijg. Waar de tampon in moet , daar zit een stuk huid of iets voor. Ik krijg em er ook niet in, ik zie ook geen andere opening. ;s. Ik hoop voor je dat het niks ernstig is !

label.Geplaatst op 2008-08-21 17:44:46


Heee! Ik heb echt precies hetzelfde probleem als jij en ik zit er echt ontzettend mee. Ik durf zelf echt niet naar de dokter te gaan.. hoe is het met jou verder gegaan? Is er echt een oplossing voor? Ik hoop op een reactie, misschien krijg ik dan zelf ook de moed om er eens naar te laten kijken! Groetjes

label.Geplaatst op 2008-09-22 21:08:51


Hallo, Ik heb eens nagedacht over deze situatie. En bij vrouwen zit er een maagdevlies (dun stukje huid voor de baarmoederingang). Deze maagde vlies moet als het ware "ontmaagd" worden. Dat betekent dat het vliesje scheurt. Doordat de tampon er niet in kan en niet past of u kan geen gaatje vinden. Dan kan dit de oorzaak zijn. Bij iedereen is het maagdevlies anders, bij de een groter dan de ander. Groetjes, Geheim.

label.Geplaatst op 2009-07-04 10:01:49

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren