© 2024 solvo B.V.

Pap 3a

Wie heeft hier ervaring met een pap 3a uitslag (KOPAC P5 en HPV). Heb zelf deze uitslag vorige week gekregen en doorverwezen naar de gynaecoloog, en ik zou me niet druk moeten maken maar dat doe ik uiteraard toch... Wat zijn jullie ervaringen?


maak je geen zorgen, je wordt goed in de gaten gehouden. Het is op dit moment niet kwaadaardig

label.Geplaatst op 2007-04-27 20:57:30


Hoi Eli, Nu hoef je je nog niet echt zorgen te maken hoor. Als je de eerste keer bij de gynaecoloog komt dan gaat hij of zij vanbinnen bij je kijken en krijg je een colposcopie. Dan "knipt" hij/zij een stukje weefsel uit je baarmoederhals. Misschien dat hij/zij vraagt of je even wilt hoesten op het moment dat het gedaan wordt. Als het niet gevraagd wordt kan je het zelf aangeven. Dan zet je nl druk en voel je het minder. Echt pijn doet het niet, maar het is heel even een lastig momentje. Afhankelijk van de uitslag daarvan wordt er wel of niet een stukje van je baarmoederhals weggebrand, maar misschien is dat helemaal niet nodig hoor. Dan kom je na een half jaar gewoon weer terug voor een uitstrijkje. Je blijft als het goed is wel 2 jaar onder controle. Heel veel sterkte en laat even horen hoe het is gegaan...

label.Geplaatst op 2007-02-17 17:47:17


Dank je voor je antwoord. Ben afgelopen vrijdag bij de gyn geweest, en afspraak gemaakt voor colposcopie + biopt afnemen. En dan afhankelijk van de uitslag misschien operatief een stukje van mijn baarmoedermond verwijderen maar zover is het nog niet en hopelijk komt het ook niet zover...

label.Geplaatst op 2007-02-17 18:47:20


Ik heb vorig jaar ook deze uitslag gehad en raakte helemaal overstuur omdat mijn moeder een pap3b had gehad 2 jaar ervoor en ik toen bang was dat ik haar zou verliezen. Mijn relatie was al niet zo goed met haar. Ik heb op internet gekeken en werd daar nog bezorgder. Kortom... ik ben 3x terug geweest. Uiteindelijk is het goed gekomen. Het was onrustig en vandaar die uitslag. Ik heb me dus voor niets zo verschrikkelijk druk gemaakt. Dat kwam ook omdat het "oude "herinneringen opriep. Veel succes en probeer je niet zo druk te maken als ik deed. Het kost verschrikkelijk veel energie en uiteindelijk verander je er niets aan. groetjes Naomi

label.Geplaatst op 2007-03-20 08:55:05


hoi ik heb 4 weken geleden ook de uitslag pap 3a gekregen en een verwijzing naar de gyn ben daar vorige week geweest heb een colposcopie gehad niet heel prettig ze waren daar erg oh t valt wel mee is maar een plekje en komt wel goed blabla van de week gehoord dat het cin 1 EN 2 is dus nu weer 3 maanden wachten en dan willen ze het onderzoek herhalen en als ze alleen 2 hadden gevonden dan hadden ze het wel weggehaald dus erg verwarrend allemaal hoe is het bij jou afgelopen?? grt Wendy

label.Geplaatst op 2009-06-17 19:36:18

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren