© 2024 solvo B.V.

Pijn in onderbuik, rechts.

hallo, mijn dochter van 10 jaar is sinds 1,5 jaar ongesteld. vorige week had ze vreselijke pijn in haar buik, naar leek, de rechter eierstok. na 5 echo\'s en een m.r.i. is er niets uitgekomen. nu denkt de arts dat mijn dochter een eisprong heeft gehad die gepaard ging met heftige pijnen. mocht dit terugkomen, dan krijgt mijn dochter de pil voorgeschreven. ook ik heb vanaf mijn kinderjaren een pijnlijke eisrpong, maar dit duurt een dag en dan is het over. mijn dochter kon niet op haar benen staan van de pijn! dit alles duurde ruim een week! mijn vraag is: herkent iemand dit en wat is er gedaan om de pijn te verlichten? ik vind 10 jaar wel erg jong om de pil te slikken. heeft dat geen gevolgen op langere termijn? disje.


Geachte, Mij betrof dit voorjaar precies hetzelfde! Ik ben nu 24, slik al ruim een half jaar de pil. Ik kreeg ook ontzettende koliek buikpijn, rechts onderin. Bij mij werd ook een echo gemaakt, waarop alleen veel vrij vocht te zien was (teken van eisprong). Ik vond die pijnen afschuwelijk. Ik kon geen houding vinden, kippenvel liep over mijn rug van de pijn en zat geregeld tegen de grens van flauwvallen aan. Een warme kruik hielp niet, niks hielp. In het ziekenhuis hebben ze hier geen reden voor gevonden. Inderdaad waarschijnlijk een zeer pijnlijke eisprong geweest. Ik heb het nadien nog 3 keer gehad, en tegenwoordig gelukkig niet meer. 10 jaar is inderdaad wel jong om aan de pil te beginnen, inderdaad. Maar ik heb er zelf veel gemak van ondervonden. Ik was voorheen fervent tegenstander van de pil. Maar ik heb nu haast geen buikpijn meer, psychisch ben ik stabieler en ik voel me niet zo naar tijdens mijn menstruaties. Heel veel succes. Grt. van mij

label.Geplaatst op 2009-12-15 18:55:32


Hallo, ik heb je bericht gelezen en ik ben gerust gesteld. mijn dochter krijdt nog 1 onderzoek in het ziekenhuis en dan kijken ze welke pil het beste is voor haar. dank je wel, groetjes, disje.

label.Geplaatst op 2009-12-19 15:13:17

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren