© 2024 solvo B.V.

Pil vergeten

Hallo, Ik ben in week 3 van de pil, 1 pil vergeten. Op vrijdagavond ben ik hem vergeten en de woensdag erna zou ik mijn laatste innemen. Ik heb de pil toen zaterdag rond 13 uur ingenomen, dus meer dan 12 uur te laat.Die nacht is mijn vriend 1 keer zeer kort bij mij binnen geweest (heb hem weggeduwd om een condoom om te doen), maar zeker niet klaargekomen. In de bijsluiter staat dat ik de pilvrije periode moet overslaan en door moet gaan met de volgende strip. Dit doe ik ook. Mijn vraag is nu hoe groot is de kans op zwangerschap en ben ik komende maand veilig? Kan ik komende maand zonder condoom vrijen en toch de kans op zwangerschap zo klein mogelijk maken? Groetjes


De kans op zwangerschap is nihil. Of je aanvullende anticonceptie moet gebruiken de komende maand (condoom) staat ook in de bijsluiter van je pil. Dit zou ik opvolgen.

label.Geplaatst op 2008-07-10 16:53:36


Allereerst is het i.v.m. SOA's altijd verstandig om een condoom te gebruiken. Overigens, ook in voorvocht kunnen zaadcellen zitten, dus het maakt niet uit, dat je vriend maar even kort bij je binnen is geweest.

label.Geplaatst op 2008-07-10 22:38:01


Als je er met de bijsluiter niet uitkomt moet je de apotheek raadplegen. Die zal je vertellen als je in dit geval doorgaat met de volgende strip voor minstens een week er niks aan de hand is. Je hoeft zelfs geen aanvullende anticonceptie in de vorm van condooms te gebruiken om zwangerschap te verhoeden. Condooms zijn natuurlijk wel nodig als er een soa-risico is.

label.Geplaatst op 2008-07-11 12:51:24

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren