© 2024 solvo B.V.

Problemen met mirena

Ik heb nu sinds 8 maanden een Mirena Spiraaltje. Ik gebruikte eerst microgynon en trigynon maar dit werkte voor mij absoluut niet, ik had heel veel last van bijwerkingen (voornamelijk stemmingsgerelateerd). De plaatsing van het spiraaltje ging nogal moeizaam en in het begin had ik veel problemen (kramp, bloedverlies, vreemde afscheiding). Ben vaak bij de huisarts geweest voor uitstrijkjes en tests, maar alles kwam negatief terug. In principe ben ik wel tevreden (nog niet zwanger) maar ik merk dat mijn menstruatie, in tegenstelling tot de meeste berichten, veel langer duurt. Ik bloed wel minder, maar ben toch wel zo\'n 8-9 dagen ongesteld. Ook heb ik tussentijds af en toe ineens kramp en een beetje roze afscheiding. Moet ik me hier zorgen over maken? Als ik het google kom ik alleen op zwangerschapspagina\'s... Graag wil ik weten of iemand anders hier ervaring mee heeft, of dit normaal is (kan zijn), en of ik misschien (weer) naar de dokter moet, of zwanger kan zijn.


Hoi Reva, Ik heb geen kinderen, en ik heb de Mirena uiteindelijk laten plaatsen omdat ik slecht reageerde op de pil én condooms. Wat er in mijn bericht staat, bloedingen en lange menstruatie is het enige nadeel dat ik van de Mirena ondervind. Over het algemeen ben ik echt tevreden, het zijn een stuk minder hormonen dat de pil en dat merk je wel. Ik heb in ieder geval mijn oude stemmingen terug en natuurlijk je eigen cyclus (hoewel nu dus even niet zo fijn). Plaatsing deed bij mij wel behoorlijk pijn (zoals vermeld, geen kinderen). Maar uiteindelijk duurt dat natuurlijk maar een kwartiertje, en dan heb je er 5 jaar profijt van, als alles goedgaat. Ik heb er destijds wel rekening mee gehouden dat ik even niet helemaal 100% zou zijn, en inderdaad, ik had ongeveer 2 weken na het plaatsen nog af en toe flinke kramp, alsof ik ongesteld moest worden. Die krampen ben ik nu helemaal van af, ik ben ook niet griezelig veel aangekomen of andere fysieke verschillen die je wel eens op fora leest. Mijn enige klacht heeft dus te maken met bloedverlies, en dat neem ik maar voor lief (al zou een oplossing fijn zijn). ik verwacht eigenlijk zelf dat dit ook vanzelf wegtrekt, en kijk het daarom maar even aan, maar het zou wel fijn zijn als ik mensen kan spreken die dit ook hebben :D Succes in ieder geval met de keuze voor Mirena. Ik raad het wel aan, maarja je moet natuurlijk hoe dan ook in gedachten houden dat je iets laat plaatsen wat niet bij je lichaam hoort, en daar reageert ieder lichaam anders op...

label.Geplaatst op 2008-05-05 08:41:21


Hoi Sarah, Over je klachten kan ik je helaas niks zeggen. Ik lees je bericht omdat de Mirena mij door iemand is aangeraden (ik denk er nu over na). Maar het is niet alleen maar positief dus, helaas. Heb jij al kinderen verder? En hoe erg was het plaatsen van dat ding precies (en deed de gynaecoloog dat of de huisarts)?? Ik moet wel iets, want heb hevige menstruaties. Sterkte jij, en groet, Reva

label.Geplaatst op 2008-05-05 00:51:41


hoiii sarahlv bij mij duurde de menstruati wel 11dgn lan de biukpijn was het ergste de af scheidin was na een paar mnd wel weg net als de ongesteldheid dat komt omdat je lichaam hier aan moet wennen het hoort er ook niet thuis je moet je er niet zo erg druk om maaken het gaat wel over bij de ander eerde dan bij ons het inbrengen deed veel pijn het eruit haalen was een lachertje seconde werk moet ook wel na 5jr heb nu een essure onder gaan /kun je geen kind meer krijgen\dat voelt het zelfde als een spiraal in brengen alleen wat meer druk in je buik phoe als je het nog niet vrt ga naar een gynaecologie grt zwaantje

label.Geplaatst op 2008-08-04 15:04:40


hier een positieve ervaring met de mirena. Geen menstruaties meer, alleen wat donkere afscheiding duurt een paar dagen en kan met inlegkruisje af. Geen buikpijn meer geen rugpijn meer wat ik voorheen wel had met menstruaties. Het plaatsen was pijnlijk (ik heb wel kinderen) maar bij de bevalling vergeleken was t peanuts.

label.Geplaatst op 2008-05-07 10:23:19

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren