© 2024 solvo B.V.

Pseudomonas gevaarlijk voor ongeborene?

Mijn zoontje is onlangs besmet geraakt met een pseudomonas bacterie. Er is een echo gedaan van zijn nier- en urinewegen (gelukkig niks gevonden). Hij zit nu aan de antibiotica. Mijn vraag is de volgende: ik ben nu ruim 32 weken zwanger. Kan ik ook besmet zijn (waren tegelijk in het ziekenhuis waar de bacterie de ronde doet) en zo ja, kan dat schade geven aan mijn kindje? Kan het nergens op internet vinden en maak me wel wat zorgen eigenlijk. Ik ben overigens niet getest. Hopelijk weet iemand er iets van... Jopie


ik denk dat je dit het best aan je huisarts kunt vragen. groetjes

label.Geplaatst op 2007-03-07 22:55:02


Heb ik gevraagd vandaag. De assistente vertelde me dat het alleen besmettelijk voor mij was als ie ook op de wc had gezeten. Hij zit nog in de luiers, dus daar is geen sprake van. Maar ja, die verschoon ik ook gewoon, dus weet ik niet precies wat je daarvan kan oplopen... jopie

label.Geplaatst op 2007-03-08 20:28:58


als je goed je handen wast na het verschonen van de luiers is het risico het kleinst. heeft de assistente ook verteld wat het risico is voor de baby als je zelf besmet zou raken? als dit niet gevaarlijk is dan heb je ook minder angst en zorgen om een eventuele besmetting toch? groetjes

label.Geplaatst op 2007-03-09 09:24:23

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren