© 2024 solvo B.V.

Sint-janskruid en de pil

Hoi, Ik ben op zoek naar een anticonceptie methode die samen gaat met het gebruik van sint-janskruid. Sint-janskruid is een middel dat helpt tegen lichte tot matige depressies. Ik gebruik het nu iets meer dan 2 maanden. Ik wil alleen ook graag vrijen, met mijn vriend, zonder condoom, omdat we dit beiden zoveel prettiger vinden. Sint-janskruid schijnt de werking van hormonale anticonceptiemiddelen te \'kunnen\' verminderen, dus het word afgeraden beiden te gebruiken. Ik wil niet stoppen met sint-janskruid, omdat het me echt goed helpt. Een spiraaltje (niet hormonaal) bleek in het verleden klachten te geven, dat kan ik dus niet gebruiken. Wat moet ik nu doen? Ik denk er nu over om toch gewoon de pil te gaan gebruiken, \'niet\' te stoppen met sint-janskruid, maar de dosis wel langzaam verminderen de komende tijd. En dan \'wel\' vrijen zonder condoom maar \'niet\' in de vruchtbare periode (tijdens de eisprong en 7 dagen ervoor, en voor de zekerheid ook de 2 dagen na de eisprong niet). M`n cyclus is regelmatig dus dan zou het goed moeten gaan toch? Daarbij kan ik ook nog kijken samen met m`n vriend of we de \'voor het zingen de kerk uit\' methode ook nog gaan gebruiken om nog nog zekerder te zijn. We doen al aan tantra, waarbij de man het klaarkomen goed onder controle heeft, er vaak ook voor kiest niet klaar te komen. Dus misschien als we al deze dingen combineren maken we de kans op zwangerschap wel heel echt heel minimaal. Ik ben wel 25 jaar oud dus waarschijnlijk heel vruchtbaar, maar als ik de pil gebruik niet. Wat zijn de meningen hierover over deze manier? Dus: -wel de pil -wel sint-janskruid maar een verminderde dosis -een condoom gebruiken in de vruchtbare periode -wanneer we geen condoom gebruiken, in de dus niet vruchtbare periode, \'voor het zingen de kerk uit\'. Wat weet men over hoeveel de werking van de pil verminderd door sint-janskruid? Helemaal of gebeurd het maar heel zelden? (bijvoorbeeld). Ik hoop erg op een antwoord vandaag, vandaag omdat ik nu nog in m`n menstruatie periode zit en dus \'nu\' weer weer zou kunnen beginnen met de pil. Het is de laatste of één na laatste dag. (Microgynon 30) Groetjes, Kira

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren