© 2024 solvo B.V.

Slechte zorg in ziekenhuis, discriminatie naar autochtonen, kan niet bevallen nu

Goedendag, Al vele jaren merk ik en hoor ook van andere patienten en medewerkers dat er discriminatie is in ziekenhuizen. Daarvoor gelden opeens blijkbaar andere regels, of ze dwingen ze af. Bezoekersaantallen bv, bij oa kraamafdeling mogen er 3, Marokkanen en Turken komen in groot groepsverband, en opeens staan er 10 in het zaaltje.... Ook nemen Marokk vrouwen bij afdelng gynaecologie regelmatig hun kinderen mee als tolk, omdat ze zelf weigeren de taal te leren. Een Marokk vrouw die moet bevallen, stevig ingepakt en besluierd, die het ih ziekenhuis benauwd heeft, flauw valt, haar Marokk man doet niets, een autocht vrouw die haar te hulp schiet, wat kleding minder strak maakt zodat ze adem kan halen, krijgt van de Marokk man klapjes!!!!!!!! Niemand greep in ..later bleek ze diezelfde avond bevallen.De kinderbescherming heeft daar niets aan gedaan, het heeft nl te maken met de cultuur... Ook het feit dat er allerlei xtra faciliteiten en rechten mbt voedsel, kledingvoorschriften en sekse mbt medewerkers gemaakt worden, zorgt voor discrimatie naar niet-moslims. Maar voor lange (vaak autochtone!) bezoekers dan wel patienten, hangen lampjes etc te laag, zijn kraam-verzorgingsbedden te klein, rolstoelen te laag, krijg je geen biologisch- vegetarisch voedsel, mag je een gehoofddoekte vrouw niet weigeren als personeel.Men mag niet discrimineren op levensovertuiging, lengte, geloof, etc maar dit gebeurt dus wel in ziekenhuizen. Ik heb dit al aanhangig gemaakt bij div gynaecologen, maar die lachen me uit en weigeren eea in te zien. Ik heb geen fiducie in bevallen in ziekenhuis, ik wil me daar nl veilig voelen. Andere zaken spelen ook mee. Thuis bevallen kan helaas niet, en in een kraamcentrum logeren veel allochtonen juist, omdat zij het op hun manier willen doen. Maar waar kan ik dan als lange, autochtone, beschaafde, biologisch-vegetarische single moeder terecht? Ik pas me steeds op allerlei manieren aan.Maar wil me niet steeds laten discrimineren. Personeel en patienten klagen hier ook over, maar vinden geen gehoor bij het ziekenhuis. En autochtonen die gediscrimineerd worden, kunnen geen enkel platform vinden die hen helpt, bureau discriminatie discrimineert nl zelf ook. Ik ben zeer tegen discriminatie, tegen autochtonen, lange mensen, veg-biol. of humanisten dus ook! Wie weet raad? Bvd, Lauren

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren