© 2024 solvo B.V.

Stoppen met de pil

hallo, ik wil graag stoppen met de pil om zwanger te worden. maar als ik stop met de pil wordt ik na een week weer ongesteld. wat kan ik hier aan doen en hoe kan ik nu weten waneer ik vruchtbaar ben? na dat ik een keer gestopt ben geweest en na een week al ongesteld werdt ben ik ook weer begonnen met de pil


Hoi, als je weer begint met de pil wordt je niet zwanger hè, hihi. Maar als je wat meer duidelijkheid wilt hebben over je cyclus, dan hou je je menstruatie netjes bij in je agenda of wat dan ook. Normaal gesproken is je eisprong zo'n 14 dagen voor de volgende datum dat je ongesteld moet worden. Het ligt aan de lengte van je cyclus welke dag het is. Dus als je een cyclus hebt van 28 dagen is je eisprong rond dag 14 (geteld vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie). Ik heb ook al wat vrouwen positief horen praten over de Maybe Baby, die kan je bestellen via een babysite. Dat is een testje wat je elke dag kan herbruiken en daarin kan je zien of die dag je eisprong is. Dan zie je een varenstuctuur op dat testje en de andere dagen zie je iets anders. Dat je na een week al ongesteld werd kan te maken hebben met de hormonen van de pil, je lichaam heeft even tijd nodig om alles weer zelf te doen. Bij de ene vrouw is dat meteen en bij andere kunnen er wel eens een paar maanden overheen gaan voordat er een eisprong plaatsvind.

label.Geplaatst op 2008-03-09 00:34:39


nou heb ik nog een vraagje ik was dus gewoon weer begonnen met mijn pil en ben met mijn eiersprong twee keer mijn pil vergeten en wel sex gehad... bestaat nu de kans dat ik zwanger kan zijn weet ook niet heel zeker of ik in mijn eiersprong zat maar zo te voelen wel hoop dat je mij hier ook mee kan helpen... groetjes

label.Geplaatst op 2008-03-11 14:29:13

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren