© 2024 solvo B.V.

Te dik Baarmoederslijmvlies

Ik ben 55 jaar en al 5 jaar in de overgang en heb 5 jaar lang geen menstruatie meer gehad. Maar nu heb ik al enkele maanden, elke dag, wat bloederige afscheiding. Geen vloeiingen, maar ik moet wel een light inlegkruisje gebruiken. Ik heb een vaginale echoscopie gehad en daar werd geconstateerd dat mijn baarmoederslijmvlies héél erg dik is. Het is 12,7 mm. Nu moest ik 5 dagen de pil (Provera) slikken om een bloeding op te wekken zodat het baarmoederslijmvlies minder wordt. Maar ik heb geen menstruatie gekregen van die 5 dagen pil slikken. Heeft iemand ook weleens zulk dik baarmoederslijmvlies gehad? En weet iemand ook wat er aan te doen is? Wel heeft de Gynaecologe gezegd een biopsie uit de baarmoeder te willen nemen, om te kijken of het weefsel uit goede cellen bestaat. Hoop op een spoedig antwoord, Groetjes, Charmilla


Hoi Charmilla. Ik heb ook te maken gehad met te dik baarmoederslijmvlies. Ik ben gecuretteerd daarvoor en en 3 maanden was het weer te dik. Dus ging ik ook weer heel heftig vloeien. Toen heeft de gnaecoloog een mirenspiraaltje geplaatst en een half jaar later was het vloeien afgelopen. We zijn nu ruim een jaar verder en ik vloei helemaal niet meer. Ik ben 52 jaar en was na 30 jaar gestopt met de pil toen deze ellende begon.De mirena zorgt er voor dat er geen of heel weinig baarmoedrslijmvlies word aangemaakt. Geen baarmoderslijmvlies dan ook geen of heel weinig bloedverlies. Misschien dat je nog wat aan mijn antwoord hebt, want ik zie dat je vraag al lang geleden is gesteld. Groetjes.

label.Geplaatst op 2005-08-19 13:35:50

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren