© 2024 solvo B.V.

Toch ongesteld ondanks gebruik pil

Voor de 2e maal in een maand ben ik ongesteld ondanks het gebruik van de pil. De 1ste keer was ik hem 1 maal vergeten, maar heb daar in het verleden nooit last van gehad, nam dan gewoon die voor de volgende dag en werd niet ongesteld. Nu werd ik 2 dagen na het vergeten ongesteld. Nu 2 weken later ben ik er geen vergeten alleen 2 maal een pil wat later ingenomen als anders en weer ongesteld. Ik ben zeker voornemens naar m`n huisarts te gaan, maar die is nu met vakantie en wil niet naar z`n vervanger. Daarom mijn vraag hier en mss. dat er andere vrouwen zijn die deze ervaring ook hebben en eventueel advies hebben


Ik kan niet tegen bepaalde hormonen die in de pil zitten. Tevergeefs 5 verschillende geprobeerd.. Welke pil heb je als ik vragen mag? Het kan namelijk ook een hormoon kwestie zijn. Sommige pillen moet je ook op de tijd in nemen, zou dat het kunnen zijn..

label.Geplaatst op 2007-07-25 16:45:21


Ik heb de bijsluiter nogmaals doorgelezen en daar staat niks in over dat het echt op vaste tijden ingenomen moet worden. Ik gebruik Rigevidon, volgens de aphotheek de vervanger/opvolger van microginon 30. Met laatst genoemde heb ik nooit geen problemen gehad als ik eens wat later innam of per ongeluk er 1tje vergat

label.Geplaatst op 2007-07-26 08:14:37


ik had het zelfde met die pil. 3 a 4 keer in de maand ongesteld. neem mijn pil altijd op de zelfde tijd in dus daar lag het niet aan een paar weken later bleek die pil dus niet hetzelfde voor mij als microginon hij werkte niet bij mij. ik was nog zwanger ook jammer genoeg is dat uitgelopen tot een miskraam maar huisarts geweest en weer overgestapt op de enige echte microginon 30 en je raad het niet ben nog maar 1 keer in de maand ongesteld. iets aan die pil werkt niet goed heb ik het idee

label.Geplaatst op 2007-07-28 09:45:40


He dank je voor je reactie. Op een zwangerschap zit ik niet meer te wachten en m`n vriend ook niet, hebben beide al kids op redelijke puberleeftijd en ouder. Helaas is m`n ha nog niet terug maar zo gauw die terug is ga ik er heen. Van de week weer pil rond de middag genomen en direct was het daags er na weer foute boel. Is niet echt prettig, zeker omdat ik steeds heftige buikpijnen krijg en m`n borsten zeer gevoelig zijn, is met m`n werk ook niet echt makkelijk. Maar ik ben je heel erg dankbaar voor jouw ervaring, geeft me toch het gevoel dat ik er niet naast zat wat m`n gevoel betreft

label.Geplaatst op 2007-07-28 22:06:48

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren