© 2024 solvo B.V.

Tvt-operatie

Er is bij mij een tvt-bandje geplaatst. Op zich ging de operatie zonder complicaties en kon ik die avond al naar huis. Nu eenmaal thuis rijzen bij mij toch enige vragen. Is het gebruikelijk dat het uiteinde van de urinebuis zich wat naar achteren heeft verplaatst? Is het gebruikelijk dat de 2 sneetjes ter hoogte van het schaambot niet evenwijdig liggen (horizontaal gezien dan) de ene is nl. iets hoger dan de andere en ze liggen vrij laag (tenminste wel min. 4 cm lager dan de bovenkant van het schaambeen)? Hoe lang duurt het gemiddeld dat de inwendige zwelling (op de plaats en rondom de plek van de inwendige incisie) gaat slinken? En daarbij vraag ik me af of het kwaad kan als ik enige druk heb uitgeoefend bij de ontlasting en bij het hoesten? Mathilde


Dat de plasbuis wat verplaats is, kan heel goed. Dat moet met de operatie ook min of meer bewerkstelligd worden. Dat de sneetjes niet evenwijdig of laag liggen is geen probleem. Je hoeft je verder geen zorgen te maken dat je geperst hebt. Een TVT zit namelijk zo erg goed vast, dat krijg je van z'n levensdagen niet los. Het zou een hels werkje voor een gynaecoloog zijn om hem er uit te halen. Dus geen zorgen.

label.Geplaatst op 2003-12-12 21:48:59

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren