© 2024 solvo B.V.

Uitblijven menstruatie

Beste L.S. ruim 3 jr geleden ben ik gestopt met de pil, en niet meer ongesteld geworden. Een jaar geleden ben ik naar de gyneacoloog geweest die vertelde dat stress en sporten in mijn situatie een mogelijke oorzaak was. Ze hebben toen bloed geprikt, maar geen vreemde waarden gevonden. Alleen een lage prolactine-waarde. Afgelopen week toch maar weer naar het ziekenhuis gegaan, omdat ik me toch wel zorgen maakte. De nieuwe gyneacoloog zei dat ik waarschijnlijk OCP had? Maar dat het een van de mogelijke oorzaken is. Zij merkte op dat mijn oestradiol waarde toen laag was. Verder geen info over wat OCP nu eigenlijk betekent. Hoe krijg ik wat meer zekerheid? Is OCP uit te sluiten? Of de overgang? Is er iets wat ik kan doen om mijn hormoonhuishouding in balans te krijgen? Voor ik aan de pil begon had ik een regelmatige menstruatie (wel licht en om de 5 weken), ben 29 jaar, 173 cm en 58 kilo. In de familie geen problemen met menstruatie of overgang. Met vriendelijke groet


Ben je afgevallen of bezig af te vallen?Door het(vele) sporten misschien?Je bent vrij licht voor je lengte,dat kan een oorzaak zijn...

label.Geplaatst op 2008-07-11 10:07:52

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren