© 2024 solvo B.V.

Uitstrijkje help!!!!!!!!!!!!!

Ik heb weer een oproep gekregen maar ik durf niet want ik heb heel veel pijn gehad bij het in berngen van een eendenbek speculum ik durf niet want dat inbrengen doet zo\'n pijn wat moet ik doen????


Hoi Ellen. Uitstrijkjes zijn erg vervelend, maar voor je eigen bestwil. Vertel de assistente vooraf van je probleem, dan kan zij daar rekening mee houden en proberen om alles zo rustig mogelijk te doen. Ga wel!!! Het is erg belangrijk. Liever 1 keer in de vijf jaar een uitsrijk dan baarmoederhalskanker Veel succes

label.Geplaatst op 2003-02-07 14:14:36


Help mensen ik durf echt niet ik ben ook nog niet gegaan...

label.Geplaatst op 2003-02-14 10:01:21


Tja, dit schiet niet op. Ik denk dat je nu jezelf even flink aan moet pakken. Vraag om een kalmeringstabletje en laat het onderzoek over je heen komen. Er zal een reden zijn voor deze herhaalde oproep. Dus wacht niet langer! Succes

label.Geplaatst op 2003-02-14 17:22:38


Kom op Ellen!!! GA Weet wat je doormaakt, heb zelf ook elke keer de oproep weggegooid, maar toen ik problemen kreeg, ben ik uiteindelijk toch maar gegaan. Zet je erover heen, bij mij viel het vroeger ook tegen, maar nu viel het hartstikke mee. Vertel je huisarts over je angst. Kan je nu wel vertellen, dat het wachten op de uitslag veel erger is dan het uitstrijkje zelf!! Doen en veel sterkte!! Rdea (kijk mijn nieuw maar, dan begrijp je wel wat ik bedoel)

label.Geplaatst op 2003-02-20 12:07:55


Hoi, ik zou idd wel gaan, het is in het belang van je eigen gezondheid. Zo'n onderzoek is nooit prettig. Wat misschien wel kan helpen is vragen om een vrouwelijke arts. En geef van te voren duidelijk aan dat het zo'n pijn doet en vraag ze er daar rekening mee te houden. Vraag anders ook om de kleinste maat eendebek die ze hebben. Vraag of iemand met je mee wil gaan, die kan je dan een beetje kalmeren en naderhand opvangen als het nodig is. Het is dan ook niet zo moeilijk om erheen te gaan. Veel sterkte. Groetjes Diana

label.Geplaatst op 2003-02-07 19:00:46


Een tip: kuchen of de eendebek wordt ingebracht (vraag of ze het zeggen), je kunt namelijk niet gespannen zijn als je kucht. Probeer maar als je kucht voel je dat het beneden ontspant. Daarnaast zou ik het uitstrijkje niet bij de huisarts, maar bijvoorbeeld bij een kliniek laten maken waar ze dat dagelijks doen. Succes!

label.Geplaatst op 2003-03-21 13:37:47


Wat voel je dan precies want het is me 1ste keer de andre keer van de eendenbek was met een onderzoek

label.Geplaatst op 2003-02-07 20:08:39


Hoi Ook ik heb veel pijn gehad.Ben nu in het ziekenhuis geweest.Daar hebben ze veel meer ervaring.Ik heb er dan ook niets van gemerkt.Maar wel laten doen hoor.Het is erg belangrijk.

label.Geplaatst op 2003-03-29 10:30:27


he Ellen ,van het uitstrijkje zelf voel je heel weinig hoor dus dat is niet eng en wat die eendebek[speculum] betreft ,zeg het gewoon tegen degene die het uitstrijkje bij je gaat doen en probeer te ontspannen als je heel erg gespannen bent kan het inderdaad erg onprettig zijn ,door je eerdere ervaring zie je hier al heel erg tegen op WEL gaan hoor en sterkte joh.

label.Geplaatst op 2003-02-07 23:31:50

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren