© 2024 solvo B.V.

Uitwerking mirena eerder dan 5 jaar?

November dit jaar is mijn Mirena 5 jaar geleden geplaatst. Ik heb het idee dat mijn mirena zijn werking verliest. Sinds kort krijg ik weer hormoniale buien, mijn menstuatie komt weer opgang en krijg ook weer last van menstuatie kwaaltjes. Kan het zijn dat mijn mirena een half jaar eerder is uitgewerkt dan de 5 jaar die er voor staan? Ik wil nog niet zwanger worden, hoe groot is het risico dat ie is uitgewerkt? Wie heeft hier meer informatie over.... Alvast bedankt voor de reacties?


De werking van het Mirenaspiraal is ongeveer 5 jaar, het kan dus inderdaad zijn dat de werking na 4,5 jaar afneemt. Aangezien je menstruatie weer doorkomt zou ik je spiraal laten vervangen en tot die tijd bijkomende bescherming gebruiken tijdens het vrijen.

label.Geplaatst op 2007-07-06 08:55:32


Er zit geen klok in een Mirena, dus dat hij nu uitgewerkt zou zijn, kan best. Laat hem dan vervangen, dan loop je geen risico. Succes

label.Geplaatst op 2007-10-22 10:18:29

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren