© 2024 solvo B.V.

Vaginale echo

Zo\'n 3 wk geleden werd bij mij ontdekt dat ik een ontsteking aan mijn baarmoeder had, met vergrote eierstokken. Ik heb hiervoor diverse antibiotica\'s geslikt, maar niets helpt, het vaginale bloedverlies blijft.. Deze week kreeg ik opeens hele hevige buikpijnen, volgens mij een soort weëen, om het half uur een soort samentrekking in mijn onderbuik. Kreeg er ook diarree bij, en het bloedverlies werd abnormaal (geen menstruatie, die heb ik vorige week al gehad). Bij onze huisartsenpost geweest, maar die konden niet veel voor me doen (bloedstollingsmiddelen gekregen; volgens een andere huisarts een paardemiddel, maar ze helpen wel. Ook pijnstillers gekregen, werken goed). Morgen wordt er een vaginale echo gemaakt, ik heb helemaal niet gehoord van de huisarts wat dit precies inhoudt, en waar ze naar op zoek zijn. Want, volgens 4 verschillende huisartsen (mijn eigen huisarts is er deze week niet, dus heb elke dag een andere vervanger!!), kan ik geen ontsteking hebben, omdat ik geen koorts heb.. Daarom wil ook niemand mij direct helpen, met veel pijn en moeite heb ik de echo geregeld. Kan iemand me vertellen wat ze bij zo\'n echo gaan doen, en moet ik nog rekening houden met iets (bv. niet drinken/juist veel drinken, niet eten/juist wel eten)? Alvast bedankt!


Voor een vaginale echo hoef je niet nuchter te zijn,ook geen volle blaas te hebben ofzo. Ze gaan met een echo apparaat via de vagina naar binnen om te kunnen kijken wat er aan de hand is.Deze heeft de vorm van een staaf.Het is niet pijnlijk of eng,gewoon ontspannen liggen .Misschien heb je een vleesboom...even afwachten. succes!

label.Geplaatst op 2007-01-04 16:04:52


Voor een vaginale echo hoef je echt niet bang te zijn. Ik heb het zelf ook meerdere malen gehad en je voelt er helemaal niets van. Ook hoef je geen voorzorgsmaatregelen te treffen of zo. Ik loop ook al meer dan een jaar met een ontsteking bij mijn baarmoeder en dat gaat ook niet gepaard met koorts. Ik heb wel minder weerstand en ben sneller "ziek" dan normaal. Maar een ontsteking hoeft dus niet altijd gepaard te gaan met koorts. Succes morgen...

label.Geplaatst op 2007-01-08 21:18:33


Bedankt voor jullie reacties! Mijn echo was afgelopen vrijdag, maar ze hebben niets gevonden. Iets slijmvlies aan de buitenkant van de baarmoeder, en een iets opgezette baarmoedermond, maar de gynaecologe vond het niet abnormaal, en zag het niet als de oorzaak van mijn klachten. Verder zag alles er normaal uit, eierstokken en baarmoeder. Dankzij de cyclokapron bloedde ik ook bijna niet meer. Eigen huisarts maandag ook gesproken, maar die vond het niet nodig iets te ondernemen, omdat de pijn weg was, en het bloeden ook was gestopt. Ik dus gisteren weer vrolijk aan het werk de hele dag.. Maar vannacht om 2 uur werd ik weer wakker omdat ik moest plassen, maar wat bleek.. Het bloeden was weer begonnen! Ik schrok erg en durfde niet meer te gaan slapen. Ben maar gaan douchen, en tijdens het douchen meerdere malen flinke bloedproppen verloren (handen vol)! En het bloeden was niet meer te stoppen. Een maandverband zat na 3 minuten alweer helemaal vol. Nog sneller als ik een keer hoest of nies. Maar weer wat cyclokapron genomen, en om 8 uur de huisarts gebeld, en die wil het bloeden stoppen met cyclokapron. Beginnen met 5 stuks vandaag en elke dag 1 minder. Heb er inmiddels 4 gehad vandaag, maar bloed nog wel heftig. Frusterend allemaal! Herkent iemand mijn klachten? En heeft iemand tips en of trucs? Ben een beetje overstuur, want, stel je voor dat de cyclokapron wel aanslaat, dan wil de dokter me niet meer zien, maar weet ik nog steeds niet wat het is!!

label.Geplaatst op 2007-01-10 16:39:06


Hoi mr2004. IK herken je verhaal erg goed. Ik heb precies hetzelfde gehad. Zo'n hevige vloeiingen het was niet meer normaal. Ook ik het cyclocaprontabletten gehad. Die helpen inderdaad wel en het vloeien houd op. Het zijn geen snoepjes maar ze helpen wel. Het was zelfs het enige dat hielp bij mij. Toch ben ik op een gegeven moment gecuretteerd en jawel heerlijk het vloeien was weg. Helaas na 4 maanden begon het hele circus weer van voor af aan. Toen heeft de gynaecoloog de mirenaspiraal geplaatst en na nog wat licht bloedverlies van enkele dagen hield het vloeien op en tot de dag vandaag geen bloedverlies meer gehad. De enige optie die ik nog had was verwijdering van de baarmoeder of de mirena proberen. Ben enorm blij met de mirena dat begrijp je wel. Hij zit er nu 3 jaar in bij mij. Het lijkt misschien alsof ik aandelen heb in de mirena. Ik ben er alleen ongelooflijk blij mee en wil dat aan de vrouwen vertellen die dezelfde problemen hebben als ik had. Ik wens je ongelooflijk veel sterkte want ik weet wat het is als het bloed met grote stolsels je lichaam verlaat en met niets te stelpen is. Die cyclocaprontabletten helpen goed maar wees er niet te royaal mee en bouw het langzaam af als het lukt. Wil je iets weten vraag het me gerust. Groetjes en sterkte.

label.Geplaatst op 2007-02-01 00:42:31


Hoi Mulleke, Bedankt voor je reactie! Het is nu 11 febr. en ik heb nog steeds last van vloeien, al bijna anderhalve maand ondertussen.Ik kan mijn huisarts niet zover krijgen om mij door te sturen naar een gynaecoloog. Hij denkt dat het wel 'meevalt'. Zelfs toen ik het uitstrijkje (op eigen verzoek, hij onderneemt helemaal niets) vorige week niet kon laten doorgaan door het vloeien, was zijn reactie: 'maar een beetje bloed is niet zo erg hoor'. Ik heb het voor de grap gisteren eens opgevangen in een maatbeker.. Een halve liter, weliswaar met heel veel stolsels, maar dat is toch geen klein beetje?! En dat was van 1x, ik vloei gewoon verder de hele dag.. Hoe ben jij zo op die Mirena gekomen? En hoe lang heb jij met je klachten gelopen voordat er wat aan werd gedaan? groetjes, Maureen

label.Geplaatst op 2007-02-11 17:03:13

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren