© 2024 solvo B.V.

Vergoeding bevolkingsonderzoek uitstrijkje

Omdat de uitstrijkjes die door mijn huisarts genomen werden in het verleden vaak een pap0 uitslag hadden (niet beoordeelbaar), ben ik vijf jaar geleden voor het bevolkingsonderzoek direct door de huisarts doorverwezen naar de gynaecoloog voor een uitstrijkje. Toen ik in september opnieuw een oproep kreeg voor het bevolkingsonderzoek, heb ik de huisarts gebeld en ben ik opnieuw direct doorverwezen naar de gynaecoloog voor een uitstrijkje. Het uitstrijkje in 1x goed en de uitslag ook goed. So far so good, totdat ik tot mijn grote verbazing vorige week via mijn verzekering een rekening kreeg van de gynaecoloog voor het maken van een uitstrijkje ad Euro 177 (!). Ik dacht eerst nog dat er een vergissing gemaakt was, maar veel telefoontjes later met verzekering, huisarts, ziekenhuis, stichting Bevolkingsonderzoek ben ik nog niet veel verder en de kans dat ik zelf voor het uitstrijkje moet betalen lijkt zeer groot. Ik was hiervan niet op de hoogte en vind het te belachelijk voor woorden. Zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben en hoe is dit opgelost?

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren