© 2024 solvo B.V.

Verwijderen baarmoederslijmvlies/ vleesboom

Binnenkort wordt er bij mij baarmoederslijmvlies verwijderd. Het slijmvlies is 16mm dik (ipv 3 mm). Ook blijkt er een vleesboom te zitten, echter wordt deze niet weggehaald. Door hevige menstruatie heb ik bloedarmoede. Tijdens de operatie wordt er een spiraaltje geplaatst. Wie herkent dit? En, hoe verliep de operatie? Is een algehele narcose aan te raden of juist de ruggenprik? Hoeland is het herstel?


Hallo,ik wil even reageren op je vraag. Ik heb 21 december 2006 de zelfde ingreep gehad. Bij mij hebben ze dat gedaan omdat ik erg ongesteld was en heel veel pijn had (dagelijks) Ondanks ik toch een mirena spiraal had. Ze vertelde voor de operatie dat het een vleesboom was. Na de operatie hoorde ik dat het iets anders was. Gelukkig niets kwaads hoor!!! Maar ik vond het echt allemaal meevallen! sterker nog: Op wat bloed na heb ik nergens last van gehad.Ik wil je wel adviseren om onder gehele narcose te gaan. Lijkt mij 10x niks als ik alles zou horen.Maar iedereen is anders! Als je nog wat vragen hebt,dan kan ik ze mischien beantwoorden? Sterkte en maak je niet te druk,want het stelt weinig voor qua pijn. Groetjes danielle

label.Geplaatst op 2007-01-17 22:48:52


Hoi Melisse. Bij mij is door middel van curettage het baarmoederslijmvlies verwijderd vanwege hevig vloeien. Ik heb een ruggeprik gehad en vond het erg fijn. Vind het wel raar dat er een spiraaltje word geplaatst want mij is door mijn gynaecoloog verteld dat een spiraaltje nooit mag als je een vleesboom hebt.Het staat ook in de bijsluiter van mijn spiraaltje vermeld. Ik heb een mirenaspiraaltje die er nu 3 jaar inzit en het bevalt me prima. Geen bloedverlies meer gehad sindsdien. Groetjes.

label.Geplaatst op 2007-02-01 00:09:13


hallo Melissa34 Hoe gaat het nu met jouw?Ben je inmiddels al geholpen? Ben erg benieuwd.Heb namelijk ook ontzettend veel last van erge menstruaties ,door het vele slijmvlies.Heb geen vleesbomen.En kan als ik wil geholpen worden door nova-sure behandeling. Groetjes Marléne

label.Geplaatst op 2007-03-23 15:17:10


Ik heb ook een vleesboom en hevige menstruaties. Heb laatst ook een echt belachelijke bloeding gehad, het slijmvlies liet kennelijk in een keer los ofzo, want het begon te stromen en stopte minutenlang niet meer. - Met het weghalen van slijmvlies is dit alles dus een tijd te stoppen? - Waar komt die hoeveelheid slijm eigenlijk vandaan? Mij is verder door iemand de Mirena aangeraden (de gyn. zelf begon er niet over). Maar misschien kan dit dus niet vanwege de vleesboom. - Kun je nu wel of geen Mirena krijgen met een vleesboom (best groot is die van mij, hij zit wel in de wand)? Wie heeft antwoorden? Dank en groetjes, Reva

label.Geplaatst op 2008-05-05 01:34:43

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren