© 2024 solvo B.V.

Vraagje

Ik heb vier weken geleden een curretage gehad (missed abortion). Vier dagen later, mocht ik beginnen met de diane-35 pil. Nu is mijn vraagje, werkt die direkt, of duurt dat een tijdje. Vorige week is de laatste bloeding gestopt. Deze was helder rood en ik heb ook nog een klontertje verloren. Sindsdien enkel nog bruinig gelige afscheiding af en toe. Kan er mij ook iemand vertellen welke bijwerkingen deze pil kan geven. Heb namelijk last van gespannen borsten en een vettere huid. Ben wel mijn pil aan het doornemen, omdat ik zo suf en futloos werd van al dat bloedverlies, kan dat kwaad of niet? Ook heb ik blauwige schaamlippen, zijn er nog meer die dat hebben? zonder zwanger te zijn? Want dat is nu even niet de bedoeling. grtz


Even vergeten te zeggen. Heb ook al twee dagen last van rommelende darmen.

label.Geplaatst op 2004-02-27 22:47:46


Hallo Feuke, in principe is de Diane 35 direct betrouwbaar.Hij is vooral bedoeld voor vrouwen met acne, seborroe (vette huid) en hirsutisme (overbeharing)en niet in de 1e plaats als anticonceptiepil. In jouw geval zou ik hem niet \'doorslikken\' maar toch netjes de stopweek inlassen, teneinde weer een regelmatige cyclus te krijgen. Je moet direct stoppen als je ongebruikelijk zware hoofdpijn of voor het eerst migraine-aanvallen krijgt. Als je deze pil langdurig gaat slikken, moet je ongeveer eens per 6 maanden voor controle naar je huisarts. Voor de rest lijkt het me verstandig dat je de bijsluiter leest. Succes ermee, groetjes Ellie.

label.Geplaatst op 2004-03-18 21:25:43

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren