© 2024 solvo B.V.

Wanneer zwanger?

hallo. ik ben net gestopt met de pil (diana pil) ik gebruikte de pil al zo\'n 6 jaar wanneer word de kans dat groot wanneer je zwanger word?? liefs ik ps. alvast bedankt voor de reactie


Hoi, het ligt eraan hoe oud je bent en hoe vruchtbaar. Ben je onder de 25 dan heb je grote kans dat je gelijk zwanger wordt. Bij mij was het altijd de 2de of 3de maand, maar het kan net zo goed gelijk de eerste maand zijn. Na je 25ste neemt je vruchtbaarheid langzaam af, na je 30ste heb je meer kans op miskraam en na je 40ste is de kans heel klein dat je nog spontaan zwanger wordt. Ik werd vroeger dus zeer snel zwanger, maar na mijn 36ste, ineens helemaal niet meer......

label.Geplaatst op 2003-10-25 20:44:34


hoi. Ik ben nu net 27 en het heeft bij mij anderhalf jaar geduurd. Ik had geen eisprong en dus geen regelmaat in mijn cyclus. Ik was net voor de 2e keer bij de gynaecoloog geweest. Momenteel is mijn vader erg ziek en daardoor dacht ik minder aan het zwanger worden. En tot mijn verbazing ben ik nu spontaan toch zwanger geworden. Misschien lag het er bij mij wel aan dat ik het zo graag wou dat dat misschien heeft meegespeeld. maar mijn vriendin is nu bijna 30 en zij was binnen 2 maanden zwanger. Het verschilt dus per persoon. Heel veel succes in elk geval. Groetjes ivana

label.Geplaatst op 2003-10-25 23:55:08


Ja, als je ouder dan 25 bent, en je bent er erg op gefixeerd, dan ben je te krampachtig, je kan beter gewoon lekker vrijen, dat je er zelf ook van geniet, dan gaat het meestal sneller als dat je een kind gaat liggen maken.

label.Geplaatst op 2003-10-27 10:17:27


beste een vrouw, je moet er niet gelijk zo me bezig zijn. geef jezelf zeker 1 jaar. Gemiddeld is 70% van de vrouwen zwanger na 6 tot 9 maanden, bij gericht gemeenschap (om de dag in de vruchtbare periode). ik hoop dat je hier iets aan hebt.

label.Geplaatst op 2003-10-31 13:45:35


Het is erg makkelijk gezegd dat je er niet mee bezig moet zijn. Op het moment dat er een kinderwens ontstaat wil je dat het liefst zo snel mogelijk realiseren. Probeer maar eens niet aan iets te denken wat eigenlijk je grootste wens is. Wat ik wel probeer is gewoon doorgaan met m'n leven, dus lekker blijven sporten en alles doen wat ik leuk vind, maar er niet teveel aan denken is voor mij onmogelijk.

label.Geplaatst op 2003-11-03 21:46:17


Ja, dat is wel zo, want ik heb ook al 9 jaar een kinderwens, en dat lukt ook niet, gelukkig heb ik er al 3. Maar iedere keer dat je ongesteld bent, is het toch jammer.....

label.Geplaatst op 2003-11-04 10:11:16


Ik ben het er helemaal mee eens dat je er zo min mogelijk mee bezig moet zijn maar het is inderdaad makelijker gezegd dan gedaan.Hier weet ik alles van. voordat ik zwanger werd van mijn tweede kindje wilde het ook niet ik had een afspraak voor een baarmoederfoto en daar leefde ik zo naar toe dat ik vergat om er mee bezig te zijn om zwanger te worden en prompt de maand erop was ik zwanger. Er zit dus wel een kern van waarheid in, maar nogmaals makerlijker gezegd dan gedaan sterkte

label.Geplaatst op 2003-11-04 13:18:03

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren