© 2024 solvo B.V.

Wie herkent dit?

Hoi, ik ben sproetjes,en ik heb al een hele tijd last van vage klachten,als ik terugkijk is dat zeker al een dik half jaar aan de gang,ik heb een spiraaltje en nu lijkt het net of mijn lichaam zwanger is.Maar na veel onderzoeken van bloed en urine is er niets te bekennen van dat alles,en toch voel ik me helemaal niet goed,lichamelijk en geestelijk,omdat het net lijkt of ik elk moment ongesteld ga worden,maar ik ben nu al dikke 2 weken over tijd,en niet zwanger of niks.Mijn buik is opgezet en gevoelig,onderbuikpijn en nog veel meer rare klachten die ik bijna niet meer weet te plaatsen. Nu heeft mijn huisarts afgelopen vrijdag een inwendig onderzoek gedaan,en wat blijkt nu?....het draadje van mijn spiraaltje is foetsie!!!.Wat staat me nu te wachten?.....a.s. Woensdag moet ik een echo laten maken......en ik ben best een beetje bang nu(wat me boven het hoofd hangt)Eerst dacht ik ,ik ben in de overgang,of ermee bezig,ik ben 44 jaar......maar ik denk zelf nog van niet omdat alles zo regelmatig kwam altijd.....ik kon het altijd op de dag af zeggen,het maakt me in de war...Ik wil werken,en me inzetten,maar ik heb geen puf en heb nergens zin in,alles is teveel .......ik wordt moe van mezelf......HELP!!!!


Hoi, ik heb dit ook gehad. Het spiraaltje was spontaan verdwenen, vreemd hoor dat je dat niet merkt. Gelukkig was ik niet zwanger geraakt. Laat je nog even horen hoe het afloopt ?

label.Geplaatst op 2004-01-25 20:24:27


Hoi Nienke... zomaar verdwenen lijkt me stug..........waarom heb ik dan zo\'n last?.....en waarom al zolang niet ongesteld,terwijl er geen zwangerschap is?......Ik heb ook nergens ontstekingen of zo....Ik heb echt het idee dat het nog binnen zit........Ik vraag me af waarom ik dan zo raar reageer....Ik ben benieuwd en ook wel beetje bang wat woensdag voor de dag komt.....Had jij dan ook zo lang geen ongesteldheid?..het is een behoorlijk spiraal....en dat moet je toch op de een of andere manier langs voelen komen ,als het eruit zou gaan?..Het kan natuurlijk ook zijn dat er iets van het spiraal is blijven zitten,zo\'n zijtakje ervan of zo......wie weet......het is nu nog allemaal gissen......maar ik vindt het heel fijn dat jij hierop gereageerd hebt......doet toch wel goed...alvast bedankt!! Groetjes van Sproetjes

label.Geplaatst op 2004-01-26 16:17:17


Misschien ben je toch wel zwanger of in de overgang. Ik ben zelf 46 en mijn vriendin ook, maar zij is al in de overgang, met onregelmatige bloedingen, soms blijft het bij haar een maand weg, dat heeft ze al bijna een jaar. Maar ik ben ook vreemd, want ik heb al een week lang gespannen borsten en opgezet, normaal heb ik dat een week voordat ik ongesteld moet worden, en ik moet pas over 2 weken ongesteld worden. Ik gebruik geen voorbehoedsmiddelen, was vroeger, in de jaren dat ik 20 was, 3 keer gelijk zwanger, maar na mijn 34ste niet meer. Misschien nu......... als jij wel zwanger bent, is het misschien te vroeg voor een test, dat is soms. Wees blij als je een kindje gegeven wordt....

label.Geplaatst op 2004-01-26 16:27:32


Hoi......ik heb net de echo gehad,het spiraaltje zit er nog in en ik heb meerdere vleesbomen in mijn baarmoeder en een cyste in mijn rechter eierstok...dus daar heb ik alle klachten van...vanmiddag belt mijn huisarts en weet ik welke stappen ondernomen gaan worden,maar ik hoop wel snel,want ik kom bijna niet meer vooruit,ik ben zo kei-moe ,en heb gekke pijnen ,dat wil je niet weten....liefs en groetjes .....van mij...(duim voor me)

label.Geplaatst op 2004-01-28 11:47:34


Dankjewel Aimee..... Ik heb vriendinnen die hebben hetzelfde gehad....en bij hun is de baarmoeder verwijderd....dus als ik a.s. woensdag naar Gynaecologie ga in Nijmegen.......dan bereid ik me er gewoon alvast op voor dat het dat gaat worden.Zo kan het gewoon niet langer.......na dat inwendige echo-onderzoek,ben ik na 3 weken over tijd te zijn geweest+schijnzwanger heel erg hevig ongesteld geworden....dat is vanaf donderdag zo hevig dat ik niet eens de deur uit kan,dus je kunt je voorstellen,dat hoe eerder ze me helpen...des te fijner ik het vindt,want zo kan het gewoon niet doorgaan.Ik kan het heel goed relativeren en ben heel realistisch en kan er goed over praten...En dan mag ik nog van geluk spreken dat het dit is,voor hetzelfde geld had ik een uitslag gekregen die erger zou zijn en waaraan niets meer te doen is...want dat kan ook he?..dan mag ik nu toch nog in mijn handen klappen dat het DIT is...Sommige dingen kruisen je pad,en daar moet je gewoon doorheen...that\'s life!!! liefs en groetjes van Sproetjes

label.Geplaatst op 2004-01-31 16:27:30


hoi lieve Aimee,bedankt voor je reactie,maar ik zit helemaal niet op een zwangerschap te wachten,ik ben dus helemaal niet blij als ik in verwachting zou zijn,ik heb samen met mijn man besloten na de 40 dat we niet meer aan kinderen beginnen,gewoonweg omdat je zo\'n oude ouders bent dan.Als je 60 bent is je kind 20,moet je eens voorstellen,en nu ben ik bijna sara over 5 jaar,en zou ik nog eens een kind op de wereld zetten ,met de nodige risico\'s ook nog?....Ik vindt dat niet verstandig..Als we kinderen hadden gewild ....was het tussen de 25 en de 40 wel gebeurd,maar nu niet meer.Ik hoop dat je dat begrijpt.Groetjes van sproetjes

label.Geplaatst op 2004-01-26 19:53:08


Lieve Sproetjes, Gelukkig weet je nu wat het is, en kan je er wat aan laten doen. Wat rot voor je. Hopelijk is het spoedig achter de rug en ga je je weer goed voelen. Liefs en sterkte, Aimee

label.Geplaatst op 2004-01-30 12:36:14


Ik begrijp het wel, ik denk soms ook wel zo, maar als je wel zwanger zou zijn, dan zou je echt niet de enige oude moeder zijn, want tegenwoordig, in Nederland zijn bijna alle ouders oud. De meesten krijgen pas na hun 35 ste een kind en ik zie zoveel vaders die net opas lijken......... dus zal je kind niet de enige zijn op school. Bovendien, de leeftijd waarop ik mijn 3 kinderen heb gekregen vindt men tegenwoordig jong, vooral mijn eerste, dat vinden ze tegenwoordig jong, terwijl dat helemaal niet jong is, 15 is jong........

label.Geplaatst op 2004-01-27 10:12:31


Lieve Aimee...klopt wat je zegt,maar ik heb me nooit opgetrokken aan wat anderen allemaal doen,zeggen en willen,ik ben altijd uitgegaan van ONS leven.Wij zijn ook niet zo te beinvloeden met dingen,gaan nooit af op wat anderen doen of denken,dicht bij jezelf blijven EN realistisch en op tijd relativeren,dat vinden wij belangrijk,want dan blijf je eerlijk tegenover jezelf...(maar ik kan me wel inleven in wat je zegt hoor :)) Liefs van sproetjes

label.Geplaatst op 2004-01-27 17:32:46


Hoi, ik snap jou ook wel hoor, een hele opgave, net nou je je eigen leven hebt opgebouwd.................

label.Geplaatst op 2004-01-28 11:02:32

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren