© 2024 solvo B.V.

Zwanger en gewichtsverlies.

Hallo, ik ben nu bijna 19 weken zwanger en ben door al het overgeven 7 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Mijn huisarts zegt dat het niet erg is maar ik voel me wel erg slap. Ik weet dat het voor de baby geen kwaad kan en eet al heel vaak kleine beetjes. Het overgeven is soms een weekje over maar begint dan weer van voren af aan. Heeft iemand tips in hoeverre dit normaal is. Ik heb nl. het idee dat mijn huisarts me niet serieus neemt. Groetjes Ivana.


hallo Ivana, Er is best iets tegen die misselijk heid te krijgen hoor,wat ook geen kwaad kan voor je kindje Als jij het idee hebt dat je niet serieus genomen wordt moet je je gewoon door laten verwijzen Dit is ook een tijd waar je van hoort te genieten en dat doe je niet als je je zo voelt en daarbij zorgen maakt wel zorgen dat je de voedings stoffen binnen krijgt die je echt nodig hebt Wat ook fijn voor jou zou kunnen zijn om te gebruiken is flora dix je kunt dat kopen bij de meeste reform winkels hoop dat het goed komt met jou je zwangerschap en je kindje groetjes

label.Geplaatst op 2004-01-21 13:21:52


Beste Ivana, Afvallen en uitdroging kan soms schadelijk zijn voor jou en het kindje. Laat je daarom testen op uitdroging. Extreem veel overgeven tijdens de zwangerschap heet Hyperemesis Gravidarum en wordt regelmatig niet serieus genomen. Bij mij hielp een kuur met corticosteroiden. Bij 90% van de vrouwen met ernstige Hyperemesis schijnt het te helpen. De kuur bestaat uit 3 dagen 40-60 mg en dan per drie dagen met 5 mg afbouwen. De periode van misselijkheid kan tot en met de bevalling duren en het lijkt erop dat de kans vrij groot is dat je het bij een volgende zwangerschap weer zult krijgen. Sterkte, Ancella

label.Geplaatst op 2004-10-30 19:25:00


ik heb het gehaald en zal het gaan proberen. bedankt voor je tip. groetjes ivana.

label.Geplaatst op 2004-01-21 21:47:42


En vitamine bruistabletten, die nam ik altijd, maar je moet uitkijken met vitamine a , want als je daar teveel van krijgt is het slecht voor de vrucht.........

label.Geplaatst op 2004-01-22 10:50:22


hallo Aimee,je moet uitkijken met niet alleen vit.A Flora dix is een natuurprodukt waar gewoon heel erg veel in zit zodat Ivana zich gewoon beter gaat voelen, voor Ivana misschien is het te overleggen met je huisarts dat je eens doorverwezen wordt voor een echo zodat je zelf ook kunt zien dat het goed gaat met je kindje . dat stelt gerust en je ziet dan waar het allemaal voor is he ?? groetjes

label.Geplaatst op 2004-01-24 21:35:38

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren