© 2024 solvo B.V.

Zwanger op.......

Hallo, zijn er vrouwen die ervaring hebben met zwangerschap op oudere leeftijd? 45+ ? Ik gebruik al jaren geen voorbehoedsmiddelen meer, en wordt niet zwanger, maar soms denk ik wel eens... zou het ineens toch kunnen, als je 46 bent, of is dat uitgesloten? Wie is zelf op oudere leeftijd spontaan zwanger geworden, en wie weet iemand in haar omgeving die zomaar zwanger werd? Niet dat ik het wil, maar ik denk dat ik geen voorbehoedsmiddelen hoef te gebruiken, omdat er na mijn 35ste toch niks meer kwam.(tot die tijd gebruikte ik de pil, voor mijn 28ste heb ik al mijn kinderen gekregen. Ik ben wel gewoon gezond en werd vroeger wel meteen zwanger.


Let op, weet niet of je iets gebruikt voor overgangsklachten(als je die al zou hebben) maar dan ben je even iets meer vruchtbaar dan normaal. En verder zolang je niet uit de overgang bent ben je vruchtbaar. Risico dus.

label.Geplaatst op 2003-11-03 19:55:43


kijk uit ook na je 46e kun je zwanger worden je zult de eerste niet zijn die dat gebeurd een tante van mij dacht ook dat ze niets meer hoefde te gebruiken maar raakte op haar 49e jaar toch nog zwanger ze was al een aantal jaren niet meer ongesteld en wist het eerst ook niet ze voelde zich niet zo lekker en dacht menopauze...... toen ze er achter kwamen was het ook te laat voor een abortus mijn nichtje vind het niet leuk dat ze "'oude ouders 'heeft

label.Geplaatst op 2003-11-16 23:59:19


hallo aimee, mijn nichtje was het 7e kind wat geboren werd Ook al menstrueer je niet meer ,toch kunnen er nog ei cellen rijpen hoor dus nogmaals kijk uit

label.Geplaatst op 2003-12-16 00:17:32


Als je meer zekerheid wil over het wel of niet meer vruchtbaar zijn kun je dit door je huisarts in je bloed laten controleren het lijkt mij niet slim om zoiets belangrijks door de natuur te laten bepalen.

label.Geplaatst op 2003-12-31 19:39:51


Hoi, beste Anne Marie, Ik heb nog helemaal geen overgang, ben precies elke maand op de dag af ongesteld. Het risico zou ik niet erg vinden omdat ik al 3 kinderen heb, en dat vinden wij (mijn man en ik) eigenlijk jammer, want we hadden er liefts ietsjes meer gehad.Maar, ken jij iemand, en hoe ging dat? Groetjes, Aimee

label.Geplaatst op 2003-11-04 09:52:08


Hoi, dank je voor je reactie. Het zou mijn eerste kind niet zijn, maar mijn vierde, dus dan is het anders alsdat je enigstkind bent met oude ouders (zoals een neefje van mij, mijn broer was 44 en schoonzus 40 toen ze hun enige kind kregen). Een abortus zou ik nooit willen, en een vierde kind zou zeer welkom zijn, maar ik vroeg me af of ik het geheel uit moet sluiten, aangezien mijn leeftijd, of niet. Ik zie er heel jong uit, ben niet grijs of zo,ik ben slank, soepel van lichaam, dans veel en zo, meestal denken ze dat ik begin 30 ben, als ik zeg dat ik kids heb, denkt men altijd dat ik kleintjes heb.Van mijn oudste zoon denken ze vaak dat ik zijn zus ben.Ik ben ook heel flexibel en makkelijk, heb altijd een huis vol jeugd, heel gezellig, iedereen kan altijd wel een hapje meeeten, ik ben gewend alles te delen. Maar ik ben benieuwd wat ervaringen van andere vrouwen zijn. Ik probeer niet bewust zwanger te worden, omdat ik al jaren geen pil meer slik, en niet zwanger wordt, heb ik me er al bij neer gelegd dat een vierde kind er niet meer van zal komen......... maar als ik dit van jou hoor......

label.Geplaatst op 2003-11-18 14:45:23


Ja, ik twijfel soms over de gevolgen, daarom doe ik nu maar periodieke onthouding (nou, meer periodiek voor het zingen de kerk uit en de moskee in, zal ik maar zeggen :) )

label.Geplaatst op 2003-12-16 13:55:23


Ik heb mij al door de gynacoloog laten controleren, 2 jr geleden, en met mij is niks mis. Maar wat Vliegje zegt, dat begrijp ik wel, maar het zou ook heel positief uit kunnen werken, als ik nl zwanger ben (4 keer geweesd) dan stop ik ook met alle medicijnen, krijg ik zo'n onbeschrijfelijk gelukzalig gevoel, dat wil je niet weten, dus, het zou ook positief kunnen uitwerken. Toen ik zwanger van mijn oudste werd, was ik ook in de lappenmand en zeer ongelukkig en ik had werkelijk helemaal niks (materieel gezien) Maar zwangerschappen hebben mij altijd zoveel geluk gegeven, en ook als de kindjes nog klein zijn, zo heerlijk, nu ook hoor, want ik heb altijd een huis vol kids, maar als ik denk aan een kleintje krijg ik de kriebels. ik denk dat mijn hormonen gewoon door mijn lichaam gieren, en dat ik daarom op mijn 46ste nog eens een laatste stuiptrekking krijg of zo, ik zit niet op een kleine te wachten, want ik weet wel dat ik toch waarschijnlijk niks krijg, maar dat nu de pil uit het ziekenfonds is, maakt het de situatie een stuk makkelijker.En ik lijk 32, zegt iedereen. En ze vinden mij echt een lieve goede moeder, die altijd eerst aan de kids denkt en dan pas aan mezelf, ze houden echt van mij, dus ik weet zeker dat ik geen slechte moeder ben als ik er nog een bij krijg, ik zal 'm ook niet overdreven verwennen of zo, zoals je tegenwoordig vaak ziet, dat ze zo tuttig en overdreven doen met een kind. Maar ik krijg toch niks. Ik voel nu al weer dat ik ongesteld moet worden.

label.Geplaatst op 2004-01-02 21:19:56


Hoi Aimee. Ik denk niet dat je het helemaal uit kunt sluiten dat je niet meer zwanger wordt, maar ik zal er ook niet te veel meer op rekenen. Je zegt al dat je toen je jonger was heel snel zwanger was, je bent nu wat ouder en waarschijnlijk zal het zwanger zijn en bevallen op deze leeftijd je zwaarder vallen als eerst. Misschien is het feit dat je niet zo makkelijk meer zwanger wordt wel een soort zelf-bescherming. Ik wil hier niet mee zeggen dat je het niet aan zou kunnen o.i.d., ik ken je natuurlijk ook helemaal niet, maar misschien dat het er wel mee te maken heeft. Ik denk ook maar hardop hoor... Succes ermee! groeten, Eliza

label.Geplaatst op 2003-12-03 16:13:11


Aimee, als ik zo eens kijk naar de dingen die ik allemaal van jou lees, lijkt het me niet verstandig om zwanger te worden (hernia, gebruik van tramal, down-gevoel, zoon die je steun nu hard nodig heeft, verdriet dat blijft komen en gaan...) Ik zou het risico op een zwangerschap zoveel mogelijk uitsluiten. Buiten het risico op een aangeboren afwijking, als je zwanger wordt op hogere leeftijd, heb je echt teveel aan je hoofd nu voor een zwangerschap.... Groetjes Vliegje.

label.Geplaatst op 2003-12-31 10:23:02


Hoi, ik zou het wel aankunnen, omdat ik al meerdere kinderen heb gehad, ook heb ik een mooi huis en allerlei dieren, dus het is hier heel huiselijk en knus, dat zit wel goed. Ik ben van het zorgzame type, altijd willen verzorgen, heb ik altijd al gehad. Als ik niemand had om te verzorgen, zou ik me eenzaam voelen en nutteloos, dus dat is mijn leven :)

label.Geplaatst op 2003-12-15 17:13:38

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren