© 2024 solvo B.V.

Zwangerschap en sport

Ik vraag me af of het nodig is met sporten te stoppen of drastisch te minderen als je zwanger wilt worden. Ik loop heel veel hard (±100 km per week) : gevarieerd joggen en interval trainingen. Ik weet dat het aan te raden is om met sporten te minderen als je al zwanger bent, maar als je het nog niet bent, maar wel zwanger wilt worden, kan je dan nog net zo veel en lang sporten als je gewoon bent ? Vast bedankt voor reacties of ervaringen. Guntalinha.


Ik ben nu net 6 weken zwanger en doe aan volleybal op hoog niveau. Ik train dus veel en intensief. De arts heeft sporten juist aanbevolen. Je lichaam geeft het vanzelf aan als het niet meer wil. Alleen duiken tijdens het volleyballen daar moest ik iets voorzichtig mee zijn maar zelfs dat zou geen kwaad kunnen volgens mijn huisarts. Dus ik denk dat je gewoon door kunt gaan. De eerste weken ben ik nu heel snel moe dus doe ik alles iets kalmer aan maar mijn lichaam geeft zelf wel aan hoe ver ik kan gaan. Succes ermee. Groetjes Ivana.

label.Geplaatst op 2003-10-16 14:34:21


Als je zwanger wilt worden en je bent het dus nog niet, dan kan je gewoon doorgaan met sporten. Als je zwanger bent, zou ik wel voorzichtig doen. Dus lichte sporten en dansen, kan misschien tot de 5de maand, maar als je een dikke buik krijgt is het slecht om je overmatig in te spannen, anders krijg je een vroeggeboorte, en onder de 3 maanden vind ik het ook niet zo slim, want dan zit het nog niet goed "vast", zo zijn er mensen die gaan paardrijden en zich van het paard af laten vallen om een miskraam te krijgen, omdat ze geen kind willen.

label.Geplaatst op 2003-10-16 16:40:13


Bedankt voor jullie reakties, zeker de ervaring van Ivana heeft mij gerust gesteld. Ik heb, voor wie zich in dezelfde situatie bevindt, ondertussen een erg goed opgestelde informatie website gevonden : www.lifematters.com. Ivana, sterkte met je zwangerschap en volley-ze ! Groetjes.

label.Geplaatst op 2003-10-21 08:23:49

Naar forum Gynaecologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren