© 2024 solvo B.V.

Groot ijzertekort

Hallo, Ik ben een beetje ten einde raad. Ik ben vorig jaar april bevallen van een flinke zoon. Het was een héél zware bevalling met een moeizaam herstel. Sinds de bevalling kom ik er maar niet echt bovenop, ik ben steeds moe, lusteloos, slap, noem maar op. Terwijl ik voor en tijdens mijn zwangerschap heel actief was. Nu blijk ik een groot ijzertekort te hebben. Heb al pilletjes geprobeerd: geen nut, nu heb ik enkele ijzerspuiten gehaald maar ben ermee moeten stoppen, krijg allergische reaktie op m\\\'n lichaam,plus dat ik een enorm litteken heb op m\\\'n bil waar de spuiten gezet zijn. Volgens de dokter gaat dit litteken blijvend zijn. Nu stelt hij voor om via een infuus in m\\\'n arm te werken, maar ik ben daar niet zo erg voor. Wie zegt mij dat ik daar ook geen reaktie op krijg? Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij raad geven?


Er moet toch worden gezocht naar de oorzaak van dit tekort. Is er echt op ijzer getest? Een laag Hb kan ook door een foliumzuur- of vitamine B12-tekort komen. Laat deze laatste twee ook testen. Kijk ook hier: http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/

label.Geplaatst op 2005-05-26 19:20:44


eet natuurlijke ijzerhoudende produkten spinazie is er 1 van maar wat iedereen waarschijnlijk niet weet dat een ijzer tekort sneller verholpen kan worden door het eten van sambal.

label.Geplaatst op 2005-08-23 17:10:58


Het product dat die vreselijke littekens en pijnlijke injecties geeft is Cosmofer. Ik kreeg later Venofer via het infuus en daar ben ik snel van opgeknapt en heb geen nare reacties gehad.

label.Geplaatst op 2007-07-16 13:15:51


het kan zijn dat dat middel via een infuus iets anders is dan die injecties. dit kun je vragen aan je arts. je kunt ook informatie vragen bij de apotheek als je de naam van de middelen weet. is het trouwens bekend waar dit ijzertekort van komt. ik weet niet of dit allemaal via de huisarts loopt, maar je kunt anders nog een doorverwijzing vragen naar de internist om het uit te zoeken en omdat je het niet vertrouwd met de allergische reactie op de injecties met het oog op behandeling via het infuus.

label.Geplaatst op 2005-05-03 22:28:41


Halloo, Mijn vrouw krijgt al een paar jaar venofer toegediend via infuus. eerst 1x om 3 maanden. nu nog 1x om de 4maanden. Nog nooit problemen mee gehad. Heeft vroeger spuiten met yzer gekregen. blijvende pijn op die plaatsen. succes

label.Geplaatst op 2007-11-05 18:52:32

Naar forum Hematologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren