© 2024 solvo B.V.

Hb gehalte

heb een hb van 4.4 en kan niet tegen de staaltabletten,maagpijn. misselijk wat kan ik het beste doen


Dat is niet goed. Ik neem aan dat er een oorzaak voor is. Behalve een ijzerrijk dieet in combinatie met vitamine C (daar heb je hopelijk wel informatie over) kan ik je Floradix aanraden. Bij de drogist te koop. Een bloedtransfusie is denk ik ook wel een overweging waard. Beterschap.

label.Geplaatst op 2003-04-11 20:19:19


hoi, Ben je zwanger als ik vragen mag,zoja de verloskundige heeft ook andere staal tabletten.Zoniet dan moet je je bloed verder laten testen op misschien erfelijke bloed armoede.Heb zelf ook erfelijke bloed armoede en mag geen ijzer hebben.Anders heb je bij drogist ook wel wat anders ipv staaltabletten bv vitamine pillen waar heel veel ijzer in zit.Laat anders nog wat van je horen. mvg paola

label.Geplaatst op 2003-06-27 21:48:24


Het geven van Aranesp is bij ijzergebrek volledig ONZIN! Aranesp is een EPO; als je ijzer tekort komt moet je dus geen EPO hebben maar gewoon ijzer. Als je staaltabletten niet verdraagt, kun je ook bruistabletten of een drank proberen. Als laatste middel is er ook een toediening m,ogelijk via een infuus. Ik neem wel aan dat er ijzergebrek is aangetoond!

label.Geplaatst op 2003-07-31 17:23:39


Laag Hb kan inderdaad heel veel verschillende oorzaken hebben (zelf heb ik erfelijke bloedarmoede en mag geen ijzertabletten). Ik denk dat het belangrijk is eerst te weten of het wel gaat om ijzertekort. Bloedtransfusie is vaak een laatste redmiddel. Vaak als je een bloedtransfusie hebt gekregen voel je je eerst goed, om vervolgens terug te klappen en je nog beroerder te voelen. Laat eerst uitzoeken of je wel ijzer nodig hebt en laat je goed informeren door je huisarts en anders internist of hematoloog.

label.Geplaatst op 2003-12-20 10:53:07


Laat voor de zekerheid ook testen op foliumzuur en vitamine B12. Een tekort van een van deze twee kan ook een laag Hb geven. Henk

label.Geplaatst op 2005-05-26 19:24:42


Of aranesp spuiten. Waar komt je lage Hb vandaan als ik vragen mag?

label.Geplaatst op 2003-04-12 17:26:38

Naar forum Hematologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren