© 2024 solvo B.V.

Onzeker, prednison + laag Hb

ben opgenomen in het ziekenhuis voor 6 dagen, had een HB van 3 en zag erg geel. Het blijkt dat mijn rode bloedcellen mijn bloed afbreekt en geen bloedtransfusie ingezet kon worden. Slik nu 65 mg prednison, foliuzuur en maagtabletten. Ben sinds 1 week thuis en vandaag gehoord dat mijn HB op 6 stond! Ik mag niet verminderen met de medicijnen. De beenmergpunctie was helaas mislukt, viel flauw. en kunnen ze wrsl niet meer inzetten vanwege de medicijnen. Ik voel me moe, misselijk, hartkloppingen en heb erge last van slapeloosheid. Wie herkent dit??? Alhoewel mijn HB stijgt kunnen ze niets vertellen over de oorzaak. Ik hoop dat ik wat reacties krijg, Groetjes, Sisley


Ben 2 jaar geleden ook opgenomen omdat ik geel zag en een Hb van 5,3 had. Een poos prednison en maagbeschermers geslikt. Hb is sindsdien niet meer onder de 6 gekomen. Wel vorig jaar een beenmergpunctie en botboring gehad. Is niks uitgekomen. Bij mij is ook de oorzaak niet bekend. Ben nog steeds onder behandeling bij internist. Bij mij is het ook dat de rode bloedlichaampjes door het eigen lichaam afgebroken worden; auto immuum hemolytische anemie. Bij mij werd gezegd dat het een samenloop van omstandigheden is geweest en dat er altijd een soort "trigger" kan zijn die de afbraak weer kan aktiveren. Heb vorig jaar ook een trombo-flebitis (aderontsteking) in de kuit gehad wat ook een gevolg van de auto immuum ziekte kan zijn.

label.Geplaatst op 2007-03-02 21:36:23


hoi lotr, Hoe is het dan nu met je en hoe ga je ermee om. Kun je gewoon alles doen wat je altijd hebt gedaan. Ik was ook erg geel bij opname! Hoelang heb je prednison moeten slikken en slik je nu nog medicijnen en om de heoveel tijd moet je op controle. Zelf heb ik gelezen op internet en kwam Lufus tegen, nu wordt ik er volgende week op geprikt. groetjes, sisley

label.Geplaatst op 2007-03-03 10:35:53


Hoi hoi, Ik word nu om de 2 maanden geprikt. Er wordt puur naar het Hb gehalte gekeken. En 1 keer per 4 maanden ga ik naar de internist. Dit zijn eigenlijk bezoekjes van maar 5 minuten. Hij constateert dat het Hb gehalte aardig stabiel is en heeft niets te melden. Binnen 5 minuten sta ik dan weer buiten. Het beïnvloedt mijn dagelijkse leven verder niet echt omdat ik alles kan doen, behalve intensief sporten. Wel kan ik niet zomaar een anti-biotica kuurtje slikken of spierverslappers of ibuprofen, dit moet altijd in overleg met de internist gebeuren. Ik hoop dat er bij jou een oplossing wordt gevonden. Veel succes in ieder geval. Groetjes Magda

label.Geplaatst op 2007-03-04 17:39:48


Hoi Magda, Wat versta jij onder intensief sporten en als ik vragen mag om welke reden kun je dat nu niet meer intensief. Ik heb maandag 12 maart mijn eerste afspraak met mijn arts. Heb je nog tips voor mij wat ik kan vragen. misschien een brutale vraag maar zou ik een keer telefonisch contact mogen opnemen. Ik ben verder nog niemand tegengekomen waar ik mijn verhaal in herken, jij bent de eerste. je kunt me evt bereiken op mijn email adres claudykuijt@hotmail.com Ik word nu erg opgeblazen door de prednison, en hoop echt als ik mag minderen dat mijn hb op peil blijft. Bedankt in ieder geval voor het reageren tot nu toe. MVG Claudy

label.Geplaatst op 2007-03-04 20:20:08


ben gisteren naar de huisartsenpost gegaan vanwege mijn aanhoudende koorts.Dit vond de huisarts niet normaal omat ik zo'n hoge dosering prednison slik. In overleg met de internist is er besloten om een antibiotica te geven zodat mijn bacterien uit mijn lichaam gaan. Ik voel me klote, heb nog steeds last van hoge koorts en erge hoofdpijn.

label.Geplaatst op 2007-03-10 09:04:00


Hoe gaat het met jou nu sisi Ik neem juist een week dat middel , vandaag naar de dokter en hopen op beter nieuws. Ik heb aplastische anemie. En ben daar nu een week onder behandeling, en voel me 80% beter. Dus straks naar de dokter en weet de uitslag. Groeten Ritchie

label.Geplaatst op 2008-07-11 09:23:22

Naar forum Hematologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren