© 2024 solvo B.V.

Plotselinge lage bloeddruk

Sinds ruim een maand heb ik last van duizelingen en sterretjes voor mijn ogen. Ik heb dit wel vaker gehad, maar dat was meestal éénmalig en dus snel weg. Nu niet. Volgens de huisarts heb ik last van een plotselinge bloeddrukdaling. Ze heeft dit geconstateerd door eerst mijn bloeddruk in ligstand te meten en daarna moest ik van de bank afspringen. De bloeddruk daalde met 20 en gaf voor mij slechts een milde duizelingsreactie. Het lijkt dus erger te kunnen. Nu was mijn Hb een maand geleden goed nl 8,5 (ik slik extra vitaminen, kan dat verschil uitmaken?), dus moet ik er maar mee leren leven. Ik vind dit best vervelend, want ik wordt ook duizelig als ik mijn zoontje van 7 maanden moet oppakken en eigenlijk vind ik het wat gevaarlijk in dàt opzicht. Wat kan ik er verder tegen doen dan me platdrinken aan water? Moet ik alsnog een bloedonderzoek laten doen? De moeheid die ik heb, heeft dat er dan ook mee te maken?


Wat je beschrijft heet"orthostatische hypotensie" dat wil zeggen dat je bloeddruk daalt bij plotselinge verandering van houding.Er valt inderdaad niet veel aan te doen,behalve het vermijden van plotselinge bewegingen.Dus rustig opstaan vanuit bed of stoel en bij bukken.Je lichaam heeft dan wat meer tijd om te wennen aan de verandering.Veel drinken heeft volgens mij niet veel zin. De moeheid is daar mijns inziens niet van,dat komt ws meer door de verandering in je leven,een baby,dus minder rust en vaak een verstoring van de nachtrust.Ook dan heb je tijd nodig om aan het nieuwe ritme te wennen.

label.Geplaatst op 2006-07-04 22:59:14


genoeg zout binnen krijgen, door zoute dropjes, zout op het eten kan de bloeddruk ook verhogen! martine

label.Geplaatst op 2006-08-25 19:14:40

Naar forum Hematologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren