© 2024 solvo B.V.

Voor vaerny

hoi ik las dat jij ook erfelijke bloedarmoede hebt. ik heb zelf beta thallassemie en mag geen ijzer .mijn huisarts weet er ook geen ballen van. ben erg moe en heb erg veel last van haaruitval,jij toevallig ook ? gr puk


Nou mijn bloed is ook vaak niet goed en moet vitamine B12 spuiten en folium slikken. Ik heb veel last van haaruitval en ben heel vaak moe. Mijn HB is wel goed maar die andere waarde niet. De oorzaak word niet gevonden en ik ben zelf wel benieuwd wat het zou zijn. Ik krijg vaak te horen dat ik niet goed zou eten in de zin van gezond maar ik eet wel gezond, en tuurlijk eet ik wel eens een patatje of zo maar dat is eens in de 12 dagen of zo. Slik ook extra vitamines. Heeft iemand hier ook last van? De symptomen lijken op die van jou of zie ik dat verkeerd?

label.Geplaatst op 2004-03-24 08:17:00


Ook ik het beta-thallasemie minor. En ook ik ben vaak moe. Je huisarts heeft wel gelijk dat je in principe geen ijzer hoeft. Hij moet dan wel je ijzergehalte gechecked hebben. Want je kunt ook naast de thallasemie een ijzergebreksanemie hebben. Soms kan het helpen om wat extra foliumzuur (5 mg per dag) en wat extra vit.B12 te gebruiken. Overleg dit met je huisarts. Als hij/zij zich er niet verder in wil verdiepen, vraag dan om een verwijzing naar de hematoloog. In het LUMC weten ze het meest over thallasemie.

label.Geplaatst op 2007-01-10 15:41:03


ja,ik heb ook erg veel last van haaruitval en moeheid al jaren mijn hb is altijd wel laag maar mijn huisarts vind het wel goed zo hij weet er niets van . Ben je nederlands of van buitenlandse afkomst want ik ben zelf van italiaanse afkomst en het komt vaak voor in de middellandse zee gebied?laat nog wat horen

label.Geplaatst op 2004-03-24 20:53:05


ik kom hier uit nederland, en kom ook niet vaak in het buitenland ofzo. Af en toe op vakantie. Ik heb ook vlekken in me nek en been. Lijkt veel op eczeem, de dermatoloog denkt dat het daar ook van kan komen. Dus ga me nu maar eens grondig onderzoeken bij een internist. Wil nu wel eens weten wat het is. Maar je zei dat je HB laag was maar hoe zit dat dan met foliumzuur en Vitamine B12? Zijn die wel goed dan?

label.Geplaatst op 2004-03-25 21:45:29


heb geen idee mijn huisarts heeft me alleen gezegt dat ik geen ijzer mag hebben want dat tast mijn lever aan voor de rest weet ik het niet . maar als je je hebt laten onderzoeken laat dan nog eens wat horen succes groetjes.

label.Geplaatst op 2004-03-26 14:31:58

Naar forum Hematologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren