© 2024 solvo B.V.

Barriereverpleging

Hallo, Ik ben op zoek naar informatie over het onderwerp: BARRIEREVERPLEGING! Weet iemand wanneer er met barriereverpleging wordt gestart? Ik werk in een verpleeghuis en wil een klinische les over dit onderwerp gaan geven. Wie helpt mij?????


Je hebt verschillende soorten van barriereverpleging: barriereverpleging bij MRSA of ESBL positieve patienten. De verpleegkundige beschermt zichzelf en de omgeving tegen besmetting. Daarnaast bestaat er ook omgekeerde barriereverpleging; zoals bij leukemiepatienten met een verlaagde afweer. Daarbij is het van belang juist de patient tegen de invloeden vanuit de omgeving te beschermen. Barriereverpleging kan simpelweg ook het dragen van handschoenen zijn bij een met salmonella-besmette patient of iemand met het cytomegalovirus. Waarom informeer je niet eens bij een ziekenhuishygienist of zoek je literatuur in een medische bibliotheek. Als je zoekt op het onderwerp infectiepreventie kom je al een heel eind. Succes ermee!! elena

label.Geplaatst op 2003-03-05 21:05:39


Dag zuster, ik heb vorig jaar in verband met mijn afstudeer opdracht voor de opleiding tot verpleegkundige een patiënten info folder samengesteld over barriere verpleging, als je er prijs op stelt kan ik je de inhoud toe mailen. Gr broeder Johan

label.Geplaatst op 2003-03-14 09:09:39


Hallo, Zelf werk ik in het UMC. Het komt nog al eens voor dat een patient in barierre ligt, dit om allerlei redenen. Bij ons hebben we een speciale groep die zich hier mee bezig houdt. Probeer het daar eens.

label.Geplaatst op 2003-03-14 23:53:39


Beste Broeder Johan, Ik verzamel informatie over Barriere verpleging, voor mijn studie. Heb jij voor mij ook informatie? Groeten Flip.

label.Geplaatst op 2003-10-22 21:55:52


vraag het eens aaneen ziekenhuishygienist of kijk op www.wip.nl Ps: de kreet barriereverpleging is verouderd het is nu contactisolatie en barriereverpleging wordt niet toegepast bij mrsa want dan ligt iemand in strikte isolatie (dat is veel strenger)

label.Geplaatst op 2004-02-27 15:27:01


vraag het eens aaneen ziekenhuishygienist of kijk op www.wip.nl Ps: de kreet barriereverpleging is verouderd het is nu contactisolatie en barriereverpleging wordt niet toegepast bij mrsa want dan ligt iemand in strikte isolatie (dat is veel strenger)

label.Geplaatst op 2004-02-27 15:27:14

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren