© 2024 solvo B.V.

Derde keer in 1 maand blaasontsteking.

Hallo allemaal. Voor de derde keer sinds 10 november blaasontsteking hoe kan dat nou ?? de eerste kuur bestond uit trimetoprim 300 gr. de tweede was Ceclor en 3 dec.kwam daar nog een andere bij waarvan ik de naam nu even niet meer weet. Met de laatste ben ik nu nog net bezig. de laatste 2 morgen. Maar ik weet nu al dat de urine schoon is. De urine is op kweek gezet bij het Diagnostich Centrum en vandaag de uitslag gehad dat er geen bacterien meer inzitten. Dat was keer daarvoor ook al dus je begrijpt dat mijn vertrouwen op een goede afloop nihil is. daar tussendoor heb ik ook nog crandberrytabletten en D-Mannose gebruikt maar helaas niet geholpen. ben ten einde raad en compleet depressief, zit in een hele diepe put. Ongelooflijk om steeds weer acuut blaasontsteking te krijgen een paar dagen nadat je antibiotica gestopt is. het rare van die ontstekingen is ook dat het acuut met een vreselijke pijn begint. Van het ene op het andere moment. Wie herkend dit en wat doe je eraan ?? Help me a.u.b. ik weet het niet meer. Bedankt alvast voor je reactie.


Hoi, misschien drink je heel weinig? (water/sap/thee, geen bubbels of alcohol natuurlijk) Ik zou het nu NOOIT meer doen, maar vroeger heb ik een gecombineerde nier- en blaasontsteking uitgeziekt zonder medicijnen door gewoon heel veel te drinken (elke dag twee liter brandnetelthee en daarbij de gewone normale water/soep/melk hoeveelheden), dat duurde 10 dagen en toen was alles over. En blijven bewegen, ook al doet het pijn. Veel water drinken spoelt het lichaam flink door. Het kan tenminste geen kwaad om meer water te drinken per dag, misschien is dat uit te proberen. Sterkte en beterschap.

label.Geplaatst op 2007-12-08 09:26:25


Hallo vuurvarken, bedankt voor je reactie. Nu heeft mijn man net een pakje brandnetelthee gehaald bij de reformwinkel maar er staat helemaal niets op dat het voor de blaas is. Er staat op dat het voor een goede stofwisseling is. Is dat dan toch de goede thee ?? Groetjes Venneke.

label.Geplaatst op 2007-12-08 13:15:25


Hoi Venneke, bedankt dat je zoveel vertrouwen schenkt in wat ik schrijf! Ik heb inderdaad brandnetelthee gedronken en dat was ook voor de 'stofwisseling'. Bij de stofwisseling hoort o.a. het verwerken van afvalstoffen uit het lichaam (zie bijvoorbeeld http://nl.wikipedia.org/wiki/Stofwisseling) en dat was het idee voor mij om die thee te nemen. Maar het belangrijkste voor mij was gewoon het water, als je ziek bent moet je (naar mijn idee) het lichaam blijven spoelen, zodat het lichaam de ziektekiemen er zo snel mogelijk uit kan werken. En zeker bij de blaas en de nieren (die er zelf juist voor ZIJN om het lichaam te ontdoen van vuilnis) is dat spoelen belangrijk en dat betekent dus gewoon veel drinken. Ik heb nog nooit gehoord dat thee slecht kan zijn voor de mens, misschien als je heel veel van dezelfde thee drinkt over langere tijd, maar dat is wel extreem. Ik zou meer inzitten over een telkens terugkerende blaasontsteking dan mogelijk teveel aan thee!! Hopelijk heb je wat aan mijn opmeerkingen! Beterschap.

label.Geplaatst op 2007-12-08 18:23:01


Hoi Vuurvarken. Ik ben nu ook ontzettend aan de bar le duc, dat drinkt ook heel makkelijk. Van die brandnetelthee schrok ik na wat ik las via google. Maar ik ga het zeker ook drinken. Jemig zeg ik gooi het er boven in en komt er als een sloot weer onderuit. Kijken of ik daarmee de blaasontsteking een halt kan toeroepen, ik hoop het toch zo. Ben erg stil en depri op het moment, zo bang dat het weer toeslaat. Het is dan erg fijn als je contact hebt via deze site met andere mensen. Bedankt weer voor je snelle reactie en groetjes van hier.

label.Geplaatst op 2007-12-08 18:44:57


Hallo, Ik vroeg me af hoe het nu met jou gaat, omdat ik hier zelf ook last van heb gehad. Bij mij was het precies hetzelfde verhaal, maar ben toen cranberry en vitamine C gaan slikken en doe dit nu dus nog elke dag en ik heb er nu geen last meer van.

label.Geplaatst op 2008-04-13 18:44:51


hallo, ik zit je berichtje te lezen en wij hebben dit (zeer recentelijk meegemaakt met onze dochter van 5 zij werd 13 maart opgenomen nadat ze sinds half februari voor de 4e keer blaasontsteking had. na de opname hebben de artsen een echo bij haar gemaakt en bleek dat haar linker niertje 2 keer zo groot was als de rechter. dit kwam doordat de urine weer terugloopt vanuit de blaas. ook bleek dat ze een bacterie had die resistent is tegen antibiotica. hiervoor heeft ze cirpoxin gekregen en nu is gelukkig de bacterie weg, maar we moeten nog wel een heel traject door bij de kindernefroloog voor haar nier (hydronefrose) . ik zeg niet dat u hetzelfde heeft maar hetgeen wat u nu schrijft lijkt excact hetzelfde op wat mijn dochter had ik hoop dat u snel weer opknapt.

label.Geplaatst op 2009-04-21 22:36:07


mensen die sexueel actief zijn krijgen soms blaasontsteking op blaasontsteking. Vroeger noemde men dit fenomeen: la maladie des jeunes mariées. Pas tòch maar op met zelf dokteren, een blaasontsteking moet je eigenlijk behandelen zodat hij geen opstijgende urineweginfectie veroorzaakt. Heb het erover met uw dokter. succes

label.Geplaatst op 2009-04-23 21:26:39

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren