© 2024 solvo B.V.

Hersenvliesonsteking

Mijn schoonvader van 71 jaar heeft hersenvliesonsteking wie kan mij iets meer vertellen over het verloop van de ziekte alvast bedankt


Heb je al gekeken op www.meningitis-stichting.nl.

label.Geplaatst op 2003-09-18 21:39:57


Hersenvliesontsteking wordt veroorzaakt door bacteriën, virussen of schimmels Hersenvliesontsteking (meningitis) is een ontsteking van de vliezen (meningen) die hersenen en ruggenmerg omgeven. De onderverdeling van hersenvliesontsteking volgens de ICD-9 en ICD-10 is weergegeven in tabel 1. De meeste gevallen van hersenvliesontsteking worden veroorzaakt door bacteriën of virussen, een klein aantal door schimmels. Het is belangrijk te weten of een hersenvliesontsteking bacterieel is of viraal. Er zijn namelijk verschillen in symptomatologie, behandeling en beloop. De bacterie verspreidt zich in de lucht via hoesten. De meeste kinderen hebben echter voldoende weerstand tegen de ziekte. 1 op de 5 à 10 personen draagt meningkokken zelfs bij zich in de neus, zonder dit te weten en zonder ziek te worden.

label.Geplaatst op 2007-02-08 10:02:59


ja daar heb ik al gekeken het gaat mij meer om het verloop van de ziekte daar vind je eigenlijk bijna niets over wat het inhoud wel.

label.Geplaatst op 2003-09-19 19:00:59


Zij zijn ook telefonisch bereikbaar, misschien kun je daar je vragen kwijt. Groetjes van Jozon

label.Geplaatst op 2003-09-23 23:25:38


Jozon bedankt voor je reacties. Mijn schoonvader is inmiddels weer thuis, de eerste 2dagen waren heel spannend maar daarna knapte hij alleen maar op dus de antibiotica heeft zijn werk goed gedaan. Wat ik graag wilde weten met name voor de eerste dagen hoe iemand de een hersenvliesontsteking zich "gedraagd".

label.Geplaatst op 2003-09-29 15:39:25

Naar forum Infectieziekten

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren